"אבל שילמתי": משתמשים עם תוכנית ESU קיבלו הודעת סוף תמיכה
לקוחות ששילמו על תכנית העדכונים ומחזיקים בגרסאות שעדיין תומכות ב-Windows 10, הגיעו למשרד וגילו שחלק מהמחשבים מושבתים -"בדיחה גרועה". במיקרוסופט עובדים על תיקון

תמונה: אתר מיקרוסופט
עוד לא עבר חודש מאז שמיקרוסופט סיימה את תקופת החיים של Windows 10, וכבר החלו להופיע בעיות. חלק מהמשתמשים שנרשמו לתכנית העדכונים ESU, תכנית הרחבת התמיכה בתשלום, סיפרו כי לפתע הופיעה להם הודעה שהמערכת שלהם "לא נתמכת יותר".
אז מה קורה כאן?
כבר לפני כמה שבועות, זמן קצר לאחר 14 באוקטובר, משתמש בסאב רדיט עבור מנהלי מערכות כתב: "הגעתי למשרד וראיתי שחלק מהמחשבים שלנו עם מערכת LTSC 2021 מציגות ב-Windows Update הודעת ESU שאומרת שאנחנו מחוץ לתמיכה ושצריך לעדכן בדחיפות או לקנות ESU. זו בדיחה גרועה, נכון? בפעם האחרונה שבדקתי, עוד נשארו לנו כמה שנים. תודה מיקרוסופט, ממש כיף".
השבוע, לאחר מספר תלונות נוספות ברשת, במיקרוסופט הגיבו והודיעו כי מדובר בתקלה. לטענתם, לק מהמכשירים שמריצים Windows 10 22H2 Pro, Education או Enterprise הרשומים לתוכנית ESU וכן Windows 10 Enterprise LTSC 2021 ו-IoT Enterprise LTSC 2021 – הציגו אחרי עדכון ה-14 באוקטובר שאינו נכון הודיעו למשתמשים כי "גרסת Windows זו סיימה את תקופת התמיכה שלה".
לפחות שנתיים של תמיכה
העניין הוא שהתמיכה ב-Windows 10 Enterprise LTSC 2021 אמורה להימשך עד 12 בינואר 2027, ותמיכת Windows 10 IoT Enterprise LTSC 2021 עד 13 בינואר 2032. התאריכים מופיעים במסמכים הרשמיים של מוצרי ושירותי מיקרוסופט.
החדשות הטובות הן שמיקרוסופט מודעת לבעיה ולכן ניתן להרגיע ולומר כי מכשירים המושפעים ממשיכים לקבל עדכוני אבטחה, למרות ההודעה המלחיצה. החדשות הרעות: מנהלים יצטרכו לבצע התאמות נחוצות ב-Group Policy, כדי להעלים את ההודעה.
נכון לכתיבת שורות אלה, מיקרוסופט פועלת לכלול את התיקון בעדכון עתידי, שיבטל גם את הצורך ברענון ה-Group Policy. ולמרות החדשות המרגיעות, במיקרוסופט לא טרחו לציין מדוע הופיעה ההודעה מראש, כך שלפחות תעלומה אחת עדיין נשארה פתוחה.