שיתוף פעולה חדש מנסה לצמצם את הפער בין הכיתה לתעשייה
תעשיית ההייטק משתנה בקצב גבוה, ובתעשייה מחפשים לא רק תעודות, אלא גם כלים. את זה מנסה לספק איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים

תמונה: Unsplash
בעוד תעשיית ההייטק ממשיכה להשתנות בקצב מסחרר, מערכות החינוך והאקדמיה בישראל מתקשות להדביק את הקצב. בשטח, מנהלי IT, ראשי צוותים ו-CIOs מתמודדים שוב ושוב עם בוגרים ש"מצוידים" בתעודות, אבל לא בכלים שצריך באמת: אין היכרות עם מערכות ארגוניות בסיסיות, אין גישה פרקטית לעבודה בצוותים מבוזרים, ולעיתים גם לא הבנה אמיתית של מה נדרש מהם בתעשייה.
הפער הזה לא רק מאט תהליכים אלא מייצר כאב ראש אמיתי בגיוס, בהכשרה ובסוף גם בפרודוקטיביות. עכשיו, שיתוף פעולה חדש מנסה להציע כיוון אחר. השבוע הכריזו איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים, המרכז האקדמי פרס ורשת החינוך עתיד על שלוש תכניות חדשות, שמטרתן לצמצם את הפער שבין הכיתה לבין שוק העבודה.
התכניות כוללות בין היתר:
- מנטורינג לסטודנטים מצטיינים על ידי מנהלים בהייטק, תוך גיבוש מטרות קריירה ונטוורקינג.
- התמחויות מעשיות של 120 שעות בתחומי מערכות מידע, HR, פיננסים ושיווק בחברות טכנולוגיה.
- מפגשים לתלמידי תיכון עם אנשי מקצוע, סיורים במרכזי חדשנות וסדנאות שפותחות את הדלת לעולמות התוכן הטכנולוגיים.
לדברי איגוד ההייטק, המטרה היא לא רק להכיר לתלמידים ולסטודנטים את עולם ההייטק אלא "לחשוף אותם להזדמנויות אמיתיות בזמן אמת, לעודד מצוינות ולצמצם פערים".
לא (רק) עוד תכנית העשרה
הדגש המרכזי במהלך הוא על התנסות אמיתית ומותאמת, שתאפשר לסטודנט להיכנס לחברה שמתאימה לרקע ולתחום העניין שלו, ונותן לחברה עצמה הזדמנות לזהות כישרונות עוד לפני שלב קורות החיים. "זו הזדמנות ייחודית עבור חברות שיכולות לזהות מוקדם ולפתח את דור העובדים הבא שלהן", אומרים באיגוד, "מנגד, הסטודנטים יכולים לצבור ניסיון רלוונטי ולהשתלב ברצף המקצועי של החברה".
המהלך נבנה מתוך הבנה שהפער לא ייסגר מעצמו. שוק העבודה דורש יכולות חדשות, ראייה מערכתית, היכרות עם כלים ושיטות עבודה שמתעדכנים כל הזמן ואת זה קשה להכניס לסילבוס בלי מעורבות ישירה של התעשייה.
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
"האיגוד שם לעצמו למטרה להשפיע על מערכת החינוך וההשכלה, כדי להבטיח שהדור הבא יגיע מוכן לאתגרי ההייטק", אומר יו"ר איגוד ההייטק, אלון בן צור. "כשאנחנו חושפים את הסטודנטים ובני הנוער להזדמנויות אמיתיות בזמן אמת אנחנו גם מעודדים מצוינות וגם מצמצמים פערים. זה מהלך שמחזק לא רק את עתיד התעשייה אלא את החברה כולה".
"אנו שמחים על שיתוף פעולה עם איגוד ההייטק הישראלי, שמטרתו לחזק את הקשר החשוב בין האקדמיה לתעשיית ההייטק בהכשרת בוגרים בעלי ידע ומיומנויות רלוונטיים לתחום", מוסיפה פרופסור דפנה שוורץ, מנהלת מרכז היזמות והחדשנות של המרכז האקדמי פרס.
״רשת החינוך עתיד רואה בקידום התלמידים ובחיזוק יכולותיהם החברתיות והלימודיות משימה ראשונה במעלה", אומר מנכ"ל הרשת, יוסי ממו, "אנו מעודדים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ומתמקדים בחינוך להובלה, יזמות וחדשנות. שיתוף הפעולה עם איגוד ההייטק מבטא את ערכי המצוינות אליהם אנו מחנכים".