לראשונה: מיקרוסופט מציעה ללקוחות פרטיים תמיכה ב-Windows 10 תמורת 30 דולר

לצד העברת המשתמשים ל-Windows 11, מיקרוסופט פותחת תוכנית שהייתה שמורה למוסדות מסוימים ומציעה גם ללקוחות פרטיים שנה נוספת לבצע את המעבר המורכב למערכת החדשה

רונה חזקיה
3.11.24

תמונה: dreamstime

מוקדם יותר השנה הודיעה מיקרוסופט כי באוקטובר 2025 היא תסיים את התמיכה במערכת ההפעלה Windows 10 ותפסיק לשלוח עדכוני אבטחה, מה שמסמן את סיום חייה (EOL) של המערכת הפופולרית ביותר בעולם. עבור מחלקות ה-IT בארגונים וחברות בעולם מעבר למערכת הפעלה חדשה הוא תהליך מורכב שמשפיע על כל הארגון ודורש תכנון קפדני, זמן ומשאבים: בדיקות התאמת חומרה, העברת המערכות העסקיות כראוי, הכשרת העובדים לעבודה במערכת החדשה, וכמובן לוודא מעל לכל ספק שהכל עומד בדרישות אבטחה מקסימליות.

ייתכן שאת התהליך המורכב הזה לא רבים עשו עדיין, משום שגם היום Windows 10 היא עדיין המערכת הפופולרית ביותר של מיקרוסופט: נכון לחודש שעבר Windows 10 עדיין תופסת כ-62% מנתח השוק של מערכות ההפעלה של מיקרוסופט, לעומת Windows 11 שמתייצבת על כ-33%. אולי זו הסיבה שמיקרוסופט החליטה לראשונה לפתוח בפני צרכנים פרטיים את אפשרות להארכת התמיכה במערכת ההפעלה Windows 10 לשנה נוספת תמורת 30 דולר.

כך, במקביל למאמציה לשכנע את המשתמשים לשדרג ל-Windows 11, הענקית החליטה לפתוח לראשונה את תוכנית Extended Security Updates (ESU) – שהייתה עד כה זמינה לעסקים, מוסדות חינוך וממשלות בלבד – גם לצרכנים פרטיים, ולתת גם להם מרחב נשימה וזמן לתכנן ולבצע כראוי את המעבר.

חשוב להדגיש כי התוכנית אינה מייתרת את המעבר למערכת החדשה, אלא רק נותנת שנה נוספת לעשות זאת. בשנה הזו המשתמשים ימשיכו לקבל עדכוני אבטחה קריטיים בלבד, אך לא פיצ'רים חדשים, שירות לקוחות או שירות שלא קשור לאבטחה.

משרות פתוחות

אולי פיספסת

Geektime INSIDER

זה המקום להכיר את החברות, המשרדים וכל מי שעושה את ההייטק בישראל (ויש גם מלא משרות פתוחות!) #תוכן מקודם