חשבתם שנפטרתם ממנו? המסך הכחול של מיקרוסופט עדיין כאן

עדכונים ששחררה מיקרוסופט במהלך מרץ ואפריל הובילו משתמשים רבים לחוות קריסת מערכת ולחזות שוב ב"Blue Screen of Death". הפתרון צפוי להגיע ביממה הקרובה

מערכת ITtime
17.4.25

תמונה: dreamstime

מיקרוסופט פרסמה אזהרה חדשה למשתמשי Windows 11, לאחר שעדכונים שיצאו מאז חודש מרץ גרמו לקריסת מערכת עם מסך כחול (Blue Screen of Death). התקלה, שמופיעה עם הקוד 0x18B ומציינת שגיאה מסוג SECURE_KERNEL_ERROR, משפיעה על מכשירים שמריצים את גרסת 24H2 של Windows 11, מיד לאחר התקנת העדכונים והפעלת המחשב מחדש.

מדובר בתקלה שזוהתה בעדכון KB5055523 של חודש אפריל ובתצוגה המקדימה של מרץ, KB5053656. מיקרוסופט אישרה שמדובר בתקלה מוכרת והודיעה כי עד להפצת תיקון קבוע דרך Windows Update, היא הפעילה את מנגנון Known Issue Rollback: פיצ'ר שמחזיר לאחור עדכונים בעייתיים שאינם קשורים לאבטחה. לפי החברה, הפתרון יגיע אוטומטית במהלך היממה הקרובה לכל המשתמשים הביתיים ולמכשירים עסקיים שאינם מנוהלים על ידי מחלקות IT. משתמשים שמעוניינים לזרז את תהליך קבלת התיקון יכולים פשוט להפעיל את המחשב מחדש.

עבור ארגונים שבהם קיימת מערכת ניהול מרכזית, נדרשת פעולה מצד מנהלי המערכות: התקנת עדכון KB5053656 יחד עם פריסת Group Policy בשם Known Issue Rollback 250412_03103. המדיניות זמינה בנתיב Computer Configuration > Administrative Templates, וניתן ליישם אותה דרך Local Group Policy או דרך ה-Domain Policy על גבי בקר התחום. לאחר הפעלת המדיניות, יש להפעיל מחדש את המכשירים כדי להחיל את ההגדרה בפועל.

מיקרוסופט הפנתה מנהלי מערכות למדריך המלא באתר התמיכה שלה בנוגע לפריסת KIR באמצעות Group Policy.

זוהי לא התקלה היחידה שעליה התריעה מיקרוסופט השבוע. מוקדם יותר שוחררו עדכוני חירום לתיקון בעיה במדיניות רישום כניסות ויציאות (Local Audit Logon) בסביבות Active Directory, וגם תיקון לתקלה שבה חלק ממכשירי Windows קיבלו הצעה לשדרוג ל-Windows 11 למרות שמדיניות Intune בארגון נועדה למנוע זאת.

משרות פתוחות

קטגוריות

זה המקום להכיר את החברות, המשרדים וכל מי שעושה את ההייטק בישראל (ויש גם מלא משרות פתוחות!) #תוכן מקודם