עסקים אוהבים להתלונן על האחסון, אבל פוחדים להחליף אותו

סקר חדש חושף מה העלות של השבתת אתר, כמה חוו פריצות סייבר השנה ומה הם מתכננים לעשות בנוגע לזה

ניב גילינסקי
18:00

תמונה: Unsplash

כמעט כל עסק שמתחזק אתר פעיל יודע שהמחיר על תשתיות אחסון לא אמינות, פרצות אבטחה והשבתות חוזרות ונשנות של האתר, הוא גבוה. כמה גבוה? סקר חדש חשף כי עסקים מאבדים בממוצע כחמש שעות בחודש בגלל תקלות שגורמות להשבתה של האתר. תעשו את החישוב כמה שווה לכם כל שעה

הסקר, שנערך בקרב 500 בעלי עסקים, מפתחים ומקבלי החלטות בתחום ה-IT ממגוון תחומים וגדלים, גילה כי יותר מדי עסקים חווים את ההשבתות יותר מפעם בשנה. אם לדייק, בין משתתפות הסקר: 61% מחברות השיווק והפרסום, 56% מתחום טכנולוגיות המידע ו-51% מענף השירותים המקצועיים העידו כי הם חווים השבתת אתר מספר פעמים בשנה.

וההשבתות האלו עולות יותר מדי כסף: אחד מכל חמישה עסקים דיווח על הפסדים של מעל 2,500 דולר בחודש כתוצאה מהשבתות באחסון. כמעט מחצית מהעסקים דיווחו שנפגעו מכך ברמה כלשהי. בממוצע, עסקים מוציאים 418 דולר בחודש על פתרון בעיות אחסון. התחום שספג את ההפסדים הגדולים ביותר היה החינוך (663 דולר לחודש), אך גם בריאות (478 דולר), פיננסים (458 דולר) וטכנולוגיית המידע (447 דולר) לא ממש יצאו בזול.

"אי אפשר לבנות עסק על תשתית רעועה", אמר נשיא Liquid Web, סאצ’ין פורי, שהחברה שלו היא זו שערכה את הסקר. "אחסון מהיר ואמין מבטיח שהאתר שלך ישמור על קצב הצמיחה של התנועה, הלקוחות והתפעול. זה המנוע שמאחורי צמיחה דיגיטלית".


כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime


לא רק תקלות

על פי הסקר, איומי הסייבר הם שיא האופנה כשמדובר בהשבתת אתרים. כמעט חצי מהעסקים חוו ניסיונות פריצה בשנה האחרונה, ו־32% דיווחו על דליפת מידע בעקבות אבטחת אחסון לקויה. כמחצית מהמשיבים אמרו שאחסון גרוע יצר פרצות אבטחה, וכמעט באותה מידה דיווחו על האטות באתר או ניסיונות פריצה כתוצאה מפעילות זדונית. משתתפים נוספים דיווחו גם על נזקים כתוצאה מהשבתות ממושכות בעקבות מתקפות סייבר, דליפות מידע ואובדן נתונים קריטיים, כשלים במערכות הגיבוי, הכנסת האתר לרשימות שחורות או פגיעה במוניטין של החברה.

כשזה מגיע לספקי האחסון עצמם, 72% מהנשאלים לא הסתירו את דעתם האמיתית על הספקים שלהם: חלקם השיבו שהם "מרוצים במידה מועטה" או "מרוצים במידה מסוימת" בלבד. פחות מרבע מהנשאלים דיווחו שהם "מרוצים מאוד". למרות זאת, 42% מהעסקים נשארו עם אותו ספק בין שנה לחמש שנים, ו-41% אמרו שהתחרטו על המעבר לספק חדש.

לטענת המשיבים, 43% יחליפו ספק רק בגלל עלויות גבוהות, 28% בשל ביצועים איטיים, ו-26% הודו שיחליפו ספק רק במידה וחוו תקלות תכופות והשבתות. עם זאת, חשוב להדגיש כי כמעט 70% מהעסקים אמרו שהם דחו את ההחלטה לעבור ספק אחסון מחשש להשבתת האתר בזמן ההחלפה, עלויות מעבר או מורכבות טכנית. החששות הללו בלטו בעיקר בקרב משתמשי WordPress, אחסון מנוהל ואחסון שיתופי.

הכסף בהחלט משחק תפקיד

כמעט חצי מצוותי האחסון צופים עלייה בתקציבים ב-2025, עם סדר עדיפויות ברור: שיפור אבטחה, פתרונות מבוססי AI וכלים להתאוששות מאסון. עם זאת, סדרי העדיפויות משתנים בהתאם לגודל הארגון.

בחברות גדולות, 62% מתכננות לחזק את האבטחה, 59% רוצות דווקא להתמקד ב־AI ו-45% מעדיפות תשתית גמישה יותר. בחברות בינוניות, 56% רוצות להשקיע ב-AI, בעוד ש-53% מתכננות לשפר את האבטחה ו-50% רוצות בכלל ביצועים טובים יותר באתר ובאפליקציה. בחברות קטנות, 59% רוצות להשקיע באבטחה, 54% ב-AI ו-51% בשיפור הביצועים.

משרות פתוחות

קטגוריות

זה המקום להכיר את החברות, המשרדים וכל מי שעושה את ההייטק בישראל (ויש גם מלא משרות פתוחות!) #תוכן מקודם