אם תבנו אותם: 10 סוכני AI שיהפכו את החיים ב־IT לקלים יותר

שאלות חוזרות של עובדים חדשים, איסוף ראיות לביקורות, תיעוד כמויות אדירות של ידע – כל המשימות שצוותי IT עושים שוב ושוב יכולות לעבור לצוות חלומות שלא לוקח הפסקות, לא שוכח משימות, ותמיד מגבה אתכם

מאיר גרינברג
15:00

Image by rawpixel.com

כמעט כולם מפחדים שה-AI ייקח להם את העבודה, אלו שקצת יותר אופטימיים מקווים שהבינה המלאכותית רק תשנה להם את התפקיד. בינתיים מה שבטוח זה שכולם כבר משתמשים בבינה ברמה כזו או אחרת או לפחות רוצים להשתמש בה, ומי שכנראה יצטרך לנהל אותה הם אנשי ה-IT.

אבל בין החשש לאופטימיות, שימוש בכלי AI כבר מזמן חצה את הרף הבסיסי ולאחרונה אנחנו מתחילים להיכנס  לשלב הבא של השימוש בבינה מלאכותית – AI Agents: יישומים שפועלים לבד או עם טריגר בודד, מבינים הקשר, מבצעים משימות ומשתפרים לאורך זמן. הם מבטיחים לקצר תהליכים, לייעל עבודה שוטפת, לאתר מידע במהירות ולפנות מזמן למשימות אחרות.

בינתיים רוב הסוכנים משמשים בעיקר את אנשי שירות הלקוחות, המכירות ועוד מחלקות שאינן בהכרח טכניות, ואילו במערכי ה-IT – שנאבקים בעומסי משימות, עומדים מול דרישות גוברות לאוטומציה ואבטחה ונדרשים לנהל ידע עצום בקצב משתנה – השימוש בסוכנים חכמים עדיין לא הפך לנפוץ, וחבל. דווקא אצלנו יש פוטנציאל אדיר למהפכה שקטה שמתחילה בסוכן אחד נכון, בזמן הנכון.

איך נראה הסוכן הנכון בזמן הנכון? אין צורך שתשברו את הראש, הכנתי עבורכם 10 רעיונות לסוכני AI שתוכלו לשלב בצוות ה-IT.

1. סוכן תמיכה טכנית אוטומטי (Help Desk Agent)

זה כנראה הפתרון הכי מהיר לבעיה הכי נפוצה: טיקטים שגרתיים ומבאסים כמו "הסיסמה לא עובדת" ו"החיבור ל-VPN נפל" הפכו להיות מטרד שגוזל לא מעט זמן מיום העבודה. כדי לחסוך לכם את אותו זמן יקר, אפשר לבנות סוכן שייתן מענה ראשוני לפניות משתמשים, יעזור בפתרון אוטומטי של תקלות נפוצות ויפנה לגורם המתאים במידת הצורך.

2. סוכן ניטור והתראות (Monitoring & Alerting Agent)

אחד האתגרים הקבועים של צוותי IT הוא הצורך לעקוב באופן רציף אחרי תשתיות, שרתים, רשתות ושירותים ולוודא שהכול פועל כשורה.

כשיש עשרות או מאות מערכות במקביל, קל לפספס חריגות ולעיתים כלל לא לגלות אותן עד שכבר נגרם נזק. כדי למנוע זאת, סוכן יכול לבצע עבורכם ניטור שוטף של תשתיות ורשתות, לזהות חריגות ודפוסים חשודים בזמן אמת, לספק התראות מדויקות יותר למה שקריטי באמת ואפילו לתת המלצה על דרך הטיפול לאחר שיימצא את ה-Root Cause.

3. סוכן ניהול ידע (Knowledge Management Agent)

כל ארגון שומר אצלו כמויות אדירות של ידע: תיעוד טכני, נהלים, פתרונות לתקלות חוזרות, תשובות לשאלות חוזרות ועוד. כשהמידע מפוזר בין קבצים, אימיילים, הודעות סלאק וכלים שונים, לא רק שקשה למצוא אותו, הוא גם נוטה להתיישן.

סוכן ניהול ידע יכול לאסוף, לארגן ולאנדקס את כל המידע הזה, להנגיש אותו בצורה חכמה לצוותים, לנהל הרשאות מתאימות למידע, לעדכן אותו באופן שוטף ולשמור אותו חי ויעיל לאורך זמן.

Image by rawpixel.com


רוצים לקבל את הניולזטר השבועי של ITtime? הירשמו כאן 


4. סוכן אוטומציה לתשתיות (Infrastructure Automation Agent)

משימות תשתית שגרתיות כמו הקצאת שרתים, ניהול משאבים, ופריסת תוכנה הן משימות שגוזלות זמן יקר והרבה פעמים גם נעשות באופן ידני. בשביל זה אפשר לבנות סוכן אוטומציה לתשתיות, שיבצע בשבילכם פעולות אוטומטיות בצורה מבוקרת,ייצר סקריפטים לפי הצורך ויהפוך את תשתית ה-IT לרזה, מהירה וגמישה יותר (IAAC מלא).

5. סוכן ניהול אבטחת מידע (Security Management Agent)

אבטחת מידע הפכה למשימה קריטית, מתמשכת ודינמית: זיהוי איומים, ניתוח לוגים, ניהול הרשאות – הכול קורה כל הזמן, וגם ארגונים עם צוותי SOC עצומים לא תמיד מצליחים לנהל את כמות המידע הזו בצורה טובה.

סוכן אבטחה יכול להוריד מכם את העומס והלחץ ולנטר אירועים, לנתח דפוסים חריגים, לשלוח התרעות ממוקדות ולהציע דרכי תגובה, עוד לפני שנגרם נזק.

6. סוכן ניהול שינויים ועדכונים (Change Management Agent)

כל שינוי קטן במערכת – עדכון תוכנה, שינוי הרשאות או שינוי תצורה – עלול לגרום להשפעות שמתגלות רק בדיעבד. במקום להעמיס על הצוות בתיעוד ידני ובהפצת מידע – תהליך שמהר מאוד הופך למעמסה – סוכן שינויים יכול לעשות את העבודה במקומכם: הוא מתעד את הבקשות, מנתח סיכונים, ממליץ על פעולות מקדימות ומעדכן את כל הגורמים הרלוונטיים בצורה חכמה ומיידית.

תמונה: Pixbay

7. סוכן אנליטיקה ודוחות (Analytics & Reporting Agent)

כשיש זרם אינסופי של מידע, קל ללכת לאיבוד בין גרפים, לוגים וטבלאות, ולאבד את סדר העדיפויות הנכון – מה חשוב עכשיו ומה אפשר ללמוד מזה. סוכן אנליטיקה יכול לאסוף ולנתח נתונים, ליצור דוחות ודשבורדים מותאמים, לזהות מגמות חריגות, לאתר את הקריאות שחוזרות על עצמן ולהציע צעדים פרואקטיביים לשיפור ביצועים.

8. סוכן הכשרת עובדים (Training & Onboarding Agent)

כשעובדים חדשים מצטרפים לארגון, צוות ה-IT נדרש שוב ושוב להסביר על כלים, להעניק הרשאות ולענות על אותן שאלות שחוזרות על עצמן. זה תהליך שדורש לא מעט זמן והתערבות אנושית.

אם תבנו סוכן הדרכה, הוא יכול להנחות עובדים חדשים, לבנות מסלולי הכשרה מותאמים לפי תפקיד ולתת מענה מיידי לשאלות נפוצות. לא פעם גם עובדים מרגישים נוח יותר לשאול שאלות בצ'טבוט מאשר אדם אמיתי, כך שסוכן כזה הוא באמת win-win לשני הצדדים.


כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime


9. סוכן ניהול משאבים (Asset Management Agent)

מעקב אחרי ציוד, מחשבים, שרתים, רישיונות תוכנה, עשרות מערכות, אקסלים לא מעודכנים וציוד שלא תמיד יודעים איפה הוא נמצא, ושלא לדבר על ההיסטוריה שלו – אין ארגון בעולם שלא צריך מישהו שהתפקיד שלו יהיה לנהל המשאבים הללו.

סוכן מבוסס AI יכול לנהל עבורכם מעקב שוטף אחרי חומרה ותוכנה, לשלוח התראות על תחזוקה ואחריות ולעזור לתכנן רכישות וחידושים מבעוד מועד, אבל הכי חשוב – הוא חוסך את כוח האדם שיישחק מעבודת ניהול המלאי האין סופית הזו.

10. סוכן תאימות וביקורת (Compliance & Audit Agent)

הסוכן האחרון באמת יחסוך לכם כאב ראש ענק – קומפליינס. שמירה על תאימות לתקנים כמו ISO 27001, SOC 2, GDPR, PCI-DSS ורשימות בקרה נוספות, וכל זה מול ביקורות חיצוניות תכופות, היא ללא ספק אחד הצדדים הפחות אהובים בעבודה. איסוף ראיות, מילוי שאלוני ספקים, עדכון מסמכי מדיניות ומעקב אחר פערים הופכים בקלות לעבודה ידנית כבדה שלא נגמרת.

אתם יכולים לבנות לכם סוכן שיידע לקחת את כל המידע מהסוכנים האחרים, לנהל אותו ולוודא שהארגון שלכם עומד בתקינות הרלוונטיות. הוא גם ידאג לכך שהארגון יישאר מעודכן בתקנים הנדרשים, וגם יחסוך לכם שעות של עבודה והכנה.

מאיר גרינברג הוא Global IT Manager בחברת PlaxidityX

משרות פתוחות

קטגוריות

זה המקום להכיר את החברות, המשרדים וכל מי שעושה את ההייטק בישראל (ויש גם מלא משרות פתוחות!) #תוכן מקודם