5 מיליון ימי עבודה בשנה מתבזבזים על תקלות במדפסת
מדפסות איטיות או לא מתפקדות גורמות לעובדי שירותי הבריאות באיחוד האירופי לאבד זמן יקר, ואתם יודעים שזה קורה גם בישראל
מחשב תקוע, אינטרנט איטי, רק נס קפה במטבח – כל אלה מתגמדים לעומת העצבים שאפשר לחטוף על המדפסת במשרד. שעות של עבודה שאמורות היו להיות יעילות הולכות לאיבוד בגלל "ריבת נייר" (paper jam או נייר תקוע) או תקלה אחרת. עכשיו תארו לכם מה המשמעות של מדפסות תקולות במערכת הבריאות.
מחקר חדש מגלה כי עובדים של שירותי הבריאות ברחבי האיחוד האירופי מאבדים קרוב ל-5 מיליון ימי עבודה מדי שנה בגלל מדפסות איטיות או לא מתפקדות. התופעה לא פסחה גם על ישראל – 95% מעובדי הבריאות הישראלים שאומרים שהם מאבדים זמן בגלל תקלות חוזרות במדפסות שעומדות לרשותם.
מנהלי ה-IT לא עושים מספיק
רבע (26%) מהמשיבים הישראלים דיווחו שהם מפסידים עד 30 דקות מזמנם בכל שבוע עבודה, 19% מבזבזים עד שעה בגלל אי תקינות של המדפסות הארגוניות ומיעוט בולט (8%) מבזבז עד ארבע שעות בשבוע. 97% מהנסקרים בישראל טוענים כי לתקלות במדפסת יש השפעה שלילית על העבודה השוטפת שלהם, הגורמת לעיכובים או קשיים בשיתוף מידע (42%), עדכון רישומי חולים (34%) וקביעת תורים (29%). כמעט שליש (33%) אמרו שזה מוביל ליותר תלונות של חולים.
ומה עושים עם זה? 82% מהנשאלים הסכימו שעל אף שזמן רב מבוזבז בגלל מדפסות שאינן מתפקדות או איטיות בעבודה, ננקטות פעולות מעטות בלבד כדי לטפל בזה. 94% מהנשאלים אומרים שהם חושבים שמחלקת ה-IT או מנהלי ה-IT שלהם צריכים לספק מדפסות שמדפיסות במהירות ודורשות פחות תחזוקה כדי להפחית את התקלות ואת הקושי שנוצר מהשבתת המדפסת.
את הסקר ערכה חברת Epson והוא נערך ברחבי אירופה, המזרח התיכון וישראל, בקרב 3,400 עובדים במגזר הבריאות, דוגמת רופאים ואחיות, העובדים ישירות עם מטופלים. "בעוד שרבים עשויים להניח שהמדפסות הן שוליות אולי לתפקיד של עובדי בריאות העובדים ישירות עם מטופלים, בשטח זה רחוק מאוד מהאמת", אומר ירון פרץ, מנהל המכירות של Epson ישראל, "טכנולוגיה לקויה משפיעה ישירות על החולים וזמני הטיפול בהם, והעובדים בתחום רוצים שתינקט פעולה בנושא".