סאפיינס רוכשת את AdvantageGo תמורת 43 מיליון ליש"ט
הרכישה נועדה להרחיב את פעילות סאפיינס בשוקי הביטוח המסחרי והמתמחה, כולל London Market וצפון אמריקה
סאפיינס הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם מחייב לרכישת AdvantageGo, ספקית תוכנה המתמחה בפתרונות חיתום לשוק הביטוח המסחרי וה-London Market, תמורת 43 מיליון ליש"ט במזומן (כ-54 מיליון דולר). עם השלמת העסקה בשבועות הקרובים תהפוך AdvantageGo לחברה בבעלות מלאה של סאפיינס.
בשנת 2024 הסתכמו הכנסות AdvantageGo בכ-15 מיליון ליש"ט (לפי כללי US GAAP), מתוכן כ-50% הכנסות חוזרות. החברה סיימה את השנה בהפסד של 9 מיליון ליש"ט בעקבות השקעות במוצר, והציפייה היא כי תתרום לרווח של סאפיינס החל מ-2027.
לחזק את פלטפורמת ה-P&C
מהלך הרכישה נועד לחזק את פלטפורמת ה-P&C של סאפיינס עם יכולות מתקדמות בתחום החיתום וניהול הסיכונים. פתרון ה-Underwriting Workbench של AdvantageGo ישולב בפלטפורמה הקיימת של סאפיינס ויוצע גם כפתרון עצמאי. היכולות החדשות צפויות לתמוך במבטחים הפועלים בקווי ביטוח Specialty ומסחריים מורכבים, במיוחד באזורים כמו אירופה, אסיה וצפון אמריקה. בנוסף, סאפיינס מכוונת להרחיב את פעילותה בשוקי London Specialty, בהם פועלים סוכנים מול גופים כמו Lloyd’s of London.

רוני על-דור, מנכ"ל ונשיא חברת סאפיינס. צילום: גל חרמוני
רק בשבוע שעבר דיווחה סאפיינס על רכישת חברת Candela, ספקית פתרונות אוטומציה לשוק הביטוח האסייתי, תמורת כ-22 מיליון דולר. Candela, שמשרתת 23 לקוחות עסקיים ומעסיקה כ-100 עובדים, תסופח כסניף בבעלות מלאה ופתרונותיה ישולבו בהיצע ביטוח החיים של סאפיינס. לפי החברה, העסקה צפויה לתרום לרווחיות החל מהרבעון הרביעי של 2025.
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
"שוק ה-Underwriting Workbench צמח משמעותית ומבטחים מזהים את הערך של כלים מתקדמים לתמיכה בהחלטות״, אמר מרטין היגינס, מנהל בכיר ב-Datos Insights. ״סאפיינס היא הספקית הראשונה של מערכות ליבה שמשלבת יכולות אלו ישירות בפלטפורמה שלה״.
״אסטרטגיית הצמיחה של סאפיינס כוללת רכישות ממוקדות שמאיצות את עסקינו״, אמר רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס, ״רכישת AdvantageGo עולה בקנה אחד עם החזון שלנו ומרחיבה את תיק הפתרונות שלנו, את טביעת הרגל הגלובלית שלנו ואת מאגר הכישרונות שלנו. אנו נרגשים לקבל את פני צוות AdvantageGo והלקוחות הנאמנים שלה לסאפיינס ואנו נשארים מחויבים להשקעה במוצרי החברה להבטחת המשכיות, חדשנות וערך ארוך טווח עבור בסיס הלקוחות שלהם״.
״הצטרפות לסאפיינס משמעה להיות חלק מארגון מוצר גלובלי שיגביר את יכולותינו וייצור הזדמנויות עבור לקוחותינו וצוותנו״, אמר איאן סאמרס, מנהל עסקי גלובלי ב-AdvantageGo. ״אנו מצפים לשלב את מוצרינו בפלטפורמת הביטוח של סאפיינס כדי לספק הצעה חזקה לשווקים באירופה ובצפון אמריקה״.