מייסד סיילספורס רוצה לשנות לה את השם
האם Salesforce, ענקית התוכנה הארגונית, בדרך לשינוי שם דרמטי - 26 שנים לאחר הקמתה?

מארק בניוף. מקור: World Economic Forum
בתקופה האחרונה הצמידה Salesforce את המותג "Agentforce" לרבים מהמוצרים והשירותים שהיא מציעה. קחו למשל את תחום המכירות, שנקרא כעת "Agentforce Sales" או שירות הלקוחות שהפך ל-"Agentforce Service", והפלטפורמה כולה שהפכה ל-"Agentforce 365 Platform", וכך הלאה. אבל האם יכול להיות שמארק בניוף, המייסד והמנכ"ל של Salesforce, לא יעצור שם ויחליף את השם של החברה כולה?
בניוף ידוע כבר בפה הגדול שלו (ובהתנצלויות), אבל נראה שהפעם הוא לוקח את ההתלהבות מ-AI וסוכנים לשלב הבא. בשיחות סגורות ובראיון שנערך לאחרונה, בניוף העלה את האפשרות שהחברה המזוהה ביותר עם עולם ה-CRM תשנה את שמה – 26 שנים לאחר הקמתה.
סיילספורס אאוט?
האמירה הזו, שיכולה להישמע כמו בדיחה של מנכ"ל מתלהב, משקפת את ההימור שהחברה לוקחת על פלטפורמת ה-AI החדשה שלה. Agentforce, שהושקה לאחרונה, מאפשרת לארגונים לבנות ולהפעיל "סוכנים" מבוססי AI לביצוע של משימות CRM ודאטה שונות. בניגוד לצ'אטבוטים סטנדרטיים שרק עונים על שאלות, הסוכנים הללו מסוגלים לבצע פעולות אקטיביות במערכות החברה, כמו סגירת עסקאות, ניהול שירות לקוחות וטיפול בלוגיסטיקה, באופן אוטונומי למדי.
בשיחה עם Business Insider ציין בניוף כי הוא צופה ש-Agentforce יהיה מוצר גדול יותר מ-Salesforce עצמה בעתיד. עובד בחברה חשף בפני האתר כי החברה בוחנת שינוי שם, וכשאומת בנאיוף עם הדיווח הוא אמר: "אולי ב-2029 אני אשנה את שם החברה ל-Agentforce", והדגיש כי החזון שלו הוא עתיד שבו מיליארדי סוכני AI עובדים לצד בני האדם. אסטרטגיית ה-AI החדשה של סיילספורס נועדה להתחרות בשחקניות כמו מיקרוסופט, גוגל ו-OpenAI בשוק הארגוני, ו-Agentforce היא כנראה המקבילה של סיילספורס למותג קופיילוט של מיקרוסופט.
צעד קיצוני אבל יש תקדימים
חשוב לזכור שסיילספורס אינה זרה לרכישות ושינויים, אבל מחיקת מותג בן 25 שנה לטובת באזוורד נוכחי הוא צעד קיצוני (רק תחשבו על לשנות את השלטים הענקיים על המגדלים של החברה בעולם). בינתיים, בניוף הנחה כ-1,000 אנשי מכירות להתמקד בלעדית במכירת הפלטפורמה החדשה, מה שמעיד שאם לא השם, לפחות המיקוד של החברה כבר השתנה.
אם אכן תשנה סיילספורס את השם, זה לא יהיה תקדים, וכבר ראינו כמה מהלכים קיצוניים כאלו בתעשייה, כשחברות משנות את המיקוד שלהן לטכנולוגיות או לאסטרטגיות חדשות. מארק צוקרברג, כזכור, שינה את שמה של פייסבוק ל-Meta ב-2021, וגם מייסדי גוגל שינו את שם התאגיד שלהם ל-Alphabet ו-Square של ג'ק דורסי הפכה ל-Block.