סיילספורס מכניסה AI לשירות המדינה
החברה השיקה Agentforce למגזר הציבורי שמאפשר הטמעה מהירה של סוכני בינה מלאכותית במשימות מורכבות, אך דורש פיקוח ושמירה על אבטחת מידע

Agentforce for public sector
סיילספורס השיקה את Agentforce for Public Sector, פתרון חדש מבוסס בינה מלאכותית שנועד לייעל את העבודה במשרדי הממשלה. המטרה: לשחרר עובדי ציבור ממשימות שחוזרות על עצמן וגוזלות זמן, כמו מענה לשאלות נפוצות של אזרחים, טיפול בתלונות או סיוע בחידושי רישיונות.
הפתרון מבוסס על "סוכנים דיגיטליים" (AI Agents) שפועלים בתוך מסגרת מוגדרת ובאופן מאובטח כדי לסייע למשרדים ממשלתיים לשפר את היעילות והפרודוקטיביות. לפי סיילספורס, בכירים בממשלות ברחבי העולם מכירים בערך של הבינה המלאכותית לשיפור יעילות, פרודוקטיביות, שביעות רצון בעבודה ואיכות השירות, ו-64% מהם מצפים לחיסכון משמעותי בעלויות כתוצאה מכך. גם הציבור כבר מוכן לקבל תמיכה מבוססת בינה מלאכותית במגזר הציבורי – מחקר שערכו בחברה הראה כי 90% מהאזרחים פתוחים לשירותי ממשל המופעלים על ידי בינה מלאכותית.
הרעיון הוא לתת מענה ללחץ ההולך וגובר על משרדי הממשלה לשפר את היעילות והפרודוקטיביות שלהם, בעיקר על רקע מחסור בכוח אדם וציפיות גבוהות של הציבור. Agentforce מאפשרת הטמעה מהירה של סוכני AI מוכנים לשימוש שניתנים להתאמה אישית, והוא מגיע עם "פעולות" (Actions) מובנות שתוכננו במיוחד למגזר הציבורי, מה שמקצר את זמן הפיתוח. למשל:
– פישוט תהליכי אכיפה: סוכני AI יכולים לסייע לקציני ציות ולפקחים על ידי המלצה על הפרות קוד, חישוב עמלות רגולטוריות ויצירת תיעוד רלוונטי.
– ניתוח תלונות וזיהוי מגמות: האייג'נטים מסכמים ומנתחים תלונות של אזרחים, מזהים בעיות קשורות ומציעים צעדים הבאים בהתבסס על מדיניות ותקנות קיימות. זה עוזר לפתור בעיות מהר יותר ולחשוף נקודות כאב תכופות שדורשות טיפול.
– סיוע בגיוס כוח אדם: סוכנים יכולים להתאים קורות חיים לדרישות תפקיד, לעזור למחפשי עבודה למצוא משרות רלוונטיות ולהפחית את העומס ממנהלי הגיוס.
מצויד בתקנים מחמירים
אחת הבעיות המרכזיות באימוץ טכנולוגיות AI בממשלה היא כמובן האבטחה. החשש מפני פרצות מידע, פגיעה בפרטיות וזליגת נתונים רגישים הוא גבוה ומוצדק. דוגמאות לכך מגיעות לא רק מפרצות ישירות למערכות, אלא גם מסיכונים שנובעים מאינטגרציות.
כך למשל, דוח של גוגל גילה לאחרונה שקבוצת האקרים בשם UNC6395 פעלה בניצול פירצות אבטחה בשירותי אינטגרציה של צד שלישי המחוברים למערכות CRM, בהן Salesloft Drift. מטרת ההאקרים הייתה לגנוב מידע רגיש. האירוע אמנם לא היה פריצה ישירה למערכות הליבה של סיילספורס, אך הוא הדגיש עד כמה קריטית בדיקת האבטחה והסיכונים שנוצרים מאינטגרציות עם מערכות חיצוניות.
אירוע אחר, שהתרחש בתחילת אוגוסט, כלל מתקפת פישינג שהתמקדה במשתמשי Google Workspace, וגרמה לגוגל להורות על שינוי סיסמאות נרחב. אף שמדובר באירוע שונה, שאינו קשור ישירות לפלטפורמות AI או ל-CRM, הוא ממחיש את המציאות שבה ארגונים נדרשים להיות עירניים כל העת בנוגע לאבטחת המערכת גם בהקשרים הרחבים יותר של שימוש בשירותים ובאינטגרציות.
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
סיילספורס מתייחסת לנקודה הזו ישירות ומציינת שהפתרון Agentforce עומד בתקנים מחמירים כמו FedRAMP High, Protected-B ו-IRAP, כדי להבטיח אבטחת מידע גם במציאות של איומים מתקדמים. התקנים האלה חשובים במיוחד כי הם מבטיחים שהנתונים נשארים מאובטחים: FedRAMP – Federal Risk and Authorization Management Program הוא תקן אמריקאי מחמיר לאישור שירותי ענן לשימוש ממשלתי, והרמה High מתייחסת לנתונים הרגישים ביותר. Protected-B הוא תקן קנדי, ו-IRAP – Information Security Registered Assessors Program הוא תקן אוסטרלי. ההסמכות האלו מעידות על רמת אבטחה גבוהה ועמידה בדרישות של ממשלות שונות.
Agentforce בנוי על פלטפורמת המגזר הציבורי של סיילספורס, שמשלבת גם את ה-Data Cloud. המשמעות היא שהפתרון מסוגל לשאוב תובנות ממקורות נתונים מרובים בתוך המערכת כדי לקבל החלטות מדויקות ומבוססות נתונים. היישום עצמו מתוכנן להיות מהיר – תוך שבועות בודדים – וניתן להתאמה גם על ידי צוותים שאינם טכניים בעזרת ממשק פשוט ותבניות מובנות.