סיילספורס רוכשת את Informatica בכ-8 מיליארד דולר
העסקה נועדה לחזק את היכולות של הסיילספורס בעולמות ה-AI והנתונים, אך עדיין כפופה לאישורים רגולטוריים

תמונה: סיילספורס
סיילספורס הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם מחייב לרכישת Informatica, ספקית ותיקה לפתרונות ניהול נתונים בענן, בעסקת מניות כוללת בשווי של כ-8 מיליארד דולר. העסקה משקפת מחיר של 25 דולר למניה – פרמיה של כ-11% על מחיר הסגירה האחרון של מניית Informatica. העסקה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות אך עדיין כפופה לאישורים רגולטוריים, וצופיה להיסגר ב-2027.
מדובר באחת מהרכישות הגדולות של סיילספורס בשנים האחרונות, עם מטרה ברורה: לחזק את היכולות של הפלטפורמה שלה בעולמות ה-AI והנתונים, ובמיוחד בתחום ה-Agentic AI – מערכות בינה מלאכותית הפועלות באופן אוטונומי לביצוע משימות. שילוב הפתרונות של Informatica, כולל אינטגרציית נתונים, ניהול איכות נתונים, ניהול מטה-דאטה וניהול נתוני מאסטר (MDM), צפוי להעמיק את יכולות הפלטפורמה Agentforce של Salesforce.
שתי החברות הבהירו כי Informatica תמשיך לפעול כיחידה עצמאית, בדומה למודל בו סיילספורס ניהלה רכישות קודמות. עם זאת, ייתכן שנראה אינטגרציות עמוקות יותר של מוצרי Informatica לתוך Salesforce Data Cloud ו-Einstein.
"פלטפורמת נתונים שלמה לסוכנים"
אינפורמטיקה נוסדה לפני כשני עשורים, היא מספקת פלטפורמות מתקדמות לאינטגרציית נתונים, איכות נתונים וניהול מטה-דאטה ונחשבת לאחת החברות הבולטות בתחום ה-Data Management. בארץ היא קבוצת Aman היא הנציגה הבלעדית שלה. סיילספורס, שממשיכה לחתור לחדשנות סביב AI מונחה נתונים (Data + AI), רואה ברכישה צעד אסטרטגי לחיזוק מערך הנתונים שמזין את הפלטפורמות שלה – מ-Sales Cloud ועד Einstein GPT.

מארק בניוף | מקור: By World Economic Forum from Cologny, Switzerland – Unleashing Entrepreneurial Innovation: Marc R. BenioffUploaded by January, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=24308988
"ביחד, Salesforce ו-Informatica יצרו את פלטפורמת הנתונים השלמה לסוכנים (agent-ready) בתעשייה". אמר מארק בניוף, יו"ר ומנכ"ל Salesforce, בהודעה הרשמית של החברה, "השילוב של Data Cloud, MuleSoft ו-Tableau עם יכולות ניהול הנתונים המתקדמות והמובילות בתעשייה של Informatica, נוכל לאפשר לסוכנים אוטונומיים לספק תוצאות חכמות, בטוחות ומדרגיות יותר לכל חברה — ולחזק באופן משמעותי את מעמדנו בשוק נתוני הארגונים, שמוערך ביותר מ-150 מיליארד דולר".
מאז רכישת MuleSoft (6.5 מיליארד דולר), Tableau (15.7 מיליארד דולר) ו-Slack (27.7 מיליארד דולר), סיילספורס ממשיכה למקד את האסטרטגיה שלה בהעמקת יכולות הפלטפורמה שלה בעולמות אינטגרציה, ויזואליזציה, שיתוף פעולה – ועתה גם ניהול נתונים רחב היקף. המהלך מגיע בתקופה בה ארגונים נדרשים לממשק בין כמויות עצומות של נתונים למודלים מתקדמים של בינה מלאכותית, ובכך הופך את תחום ניהול הנתונים לבסיס חיוני לאימוץ AI ארגוני.
"איחוד הכוחות עם Salesforce הוא קפיצת מדרגה משמעותית במסע שלנו להפיח חיים בנתונים ובבינה מלאכותית,באמצעות העצמת עסקים בכוח הטרנספורמטיבי של הנכס הקריטי ביותר שלהם — הנתונים שלהם,״ אמר עמית ווליה, מנכ״ל Informatica, "יש לנו חזון משותף לגבי האופן שבו נוכל לסייע לארגונים למצות את מלוא הערך של הנתונים שלהם בעידן הבינה המלאכותית".

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן. צילום: ניר אלון
"אנחנו רואים ברכישת אינפורמטיקה על ידי סיילספורס מהלך אסטרטגי משמעותי, שישפר את יכולות ניהול הנתונים והבינה המלאכותית של שתי החברות", מסר ל-ITtime בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת Aman, "המהלך הזה מביא עמו פוטנציאל עצום ליצירת ערך מוסף ללקוחות בישראל ומעיד על ההכרה של סיילספורס בחוזקות של אינפורמטיקה בתחום ה-Agentic AI. אנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה ולמגוון ההזדמנויות החדשות שיתפתחו כתוצאה מהרכישה. עם זאת, חשוב לזכור שתהליכים מסוג זה דורשים אישורים רגולטוריים במדינות השונות, ולכן מדובר בתהליך שאורך זמן. אנו נמשיך לפעול להבטחת הצלחת השילוב לטובת כל הצדדים המעורבים".