משתמש העלה חיים שלמים ל-OneDrive ואז החשבון נחסם: "בור שחור של תאגיד ענקי"
משתמש ב-Reddit חשף כי זמן קצר לאחר שהעלה 30 שנות עבודה וזיכרונות לענן וזרק את המקור, חשבונו ננעל ללא הסבר או פירוט. אחרי הסיפור הזה, כנראה שלעולם לא תרצו להיפרד מהעותק הפיזי של הגיבויים שלכם

תמונה: Pexels
תארו לכם שאתם מעלים לענן את כל החיים הדיגיטליים שלכם ואז מגלים שברגע אחד הכל נחסם, נמחק, או פשוט נעלם. בלי אזהרה, בלי סיבה ברורה, ובלי דרך אמיתית לערער. זה בדיוק מה שקרה למשתמש אחד, שבחר להעביר ל-OneDrive של מיקרוסופט 30 שנות תמונות, עבודות וזכרונות וגילה שהוא נותר בלי גישה, בלי תמיכה ובלי תשובות.
הסיפור התחיל לפני כשלושה שבועות, כשהמשתמש deus03690 פרסם פוסט ב-Reddit שבו טען כי מיקרוסופט חסמה לו את חשבון ה-OneDrive. למה? עד עכשיו לא ברורה הסיבה. החשבון הכיל 30 שנות תוכן אישי: תמונות, מסמכים ופרויקטים שהועלו זמן קצר קודם לכן לענן לקראת מעבר דירה. לדבריו, הוא איגד את כל החומרים ממספר כוננים ישנים שנאלץ לזרוק עקב מחסור במקום, מתוך כוונה לשמור אותם מאוחר יותר בגיבוי פיזי. אלא שזה כבר לא קרה.
"החשבון שלי הושהה בלי שום אזהרה, בלי סיבה ובלי אפשרות אמיתית לערער", הוא כתב. "שלחתי את טופס הערעור 18 פעמים, ובכל פעם קיבלתי תגובה אוטומטית שהשאירה אותי במבוי סתום. אין מענה אנושי, אין עזרה, רק מיילים גנריים ודממה".
בפוסט הנוקב שהעלה הוא טען לשימוש לא חוקי בכוח שבידיים של מיקרוסופט: "זה מרגיש מעבר לחוסר אתיקה, אלא אולי אפילו לא חוקי. אי אפשר פשוט להחזיק את כל החיים הדיגיטליים של אדם כבני ערובה, ללא הליך מסודר ובלי לקחת אחריות. במחסן פיזי יש נהלים, יש זכויות, יש לוחות זמנים. כאן אין כלום, רק בור שחור של תאגיד ענקי".
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
על מי האשמה?
מצד אחד, אפשר לטעון שמיקרוסופט נעלה את החשבון ללא הצדקה וללא שקיפות. מצד שני, אף אחד לא הכריח את המשתמש למחוק ולזרוק את הגיבוי הפיזי לפני שהיה לו גיבוי חלופי. זו טעות שיכולה לקרות לכל אחד, בטח כשסומכים על ענן גדול ובטוח לכאורה.
שלושה שבועות עברו מאז הפרסום, והחשבון עדיין נעול. למרות תמיכה נרחבת מצד משתמשים אחרים בפורום, התקדמות ממשית לא נרשמה, עד שלפני כעשרה ימים, deus03690 עדכן כי סוף־סוף קיבל תגובה ממיקרוסופט. בחברה טענו שלא מדובר בהשעיה, אלא בתהליך שחזור חשבון. באחת ההודעות הוא ציין: "יש נציג שמנסה לעזור, אבל אני חושב שלבני אדם במערכת אין באמת שליטה עליה. זו אחת החברות הכי רווחיות בעולם, ואני חושש שהשיטה הזו היא פשוט תוצאה של מונופול".
בעדכון האחרון, שפורסם לפני יומיים, הטון שלו כבר היה חד יותר. הוא אמר שייתן למיקרוסופט שבוע או שבועיים נוספים, לפני שיפנה לבית המשפט בבקשה לחייב את החברה להחזיר לו את הגישה לחשבון. אבל עד שזה יקרה, הדרך עוד ארוכה.
אז נכון, מיקרוסופט כנראה לא נוהגת לנעול משתמשים מחשבונות ה-OneDrive שלהם ללא סיבה. או לפחות ככה אנחנו רוצים להאמין. אבל המסקנה מהסיפור הזה ברורה: לא משנה כמה הטכנולוגיה מתקדמת וכמה פתרונות הענן נראים לנו בטוחים, תמיד צריך גיבוי נוסף. ועדיף גם אחד פיזי, שרק אתם יודעים איפה הוא נמצא, כדי שלא תצטרכו לראות איך ביום אחד נעלמות שנים של עבודה והשקעה.