חברת Logitech מעלה מחירים בעד 25%
לוג'יטק מייקרת מחצית מהקטלוג שלה, כולל עכברים, מקלדות וציוד גיימינג. הסיבה הרשמית טרם פורסמה אך התזמון מעלה סימני שאלה

תמונה: dreamstime
מלחמת הסחר בין ארצות הברית וסין נכנסת לשלב עליית מחירים עבור הצרכנים? מי שזכתה להיכנס כעת תחת זכוכית המגדלת היא חברת Logitech הפופולרית, שהעלתה את המחירים בעד 25% עבור מחצית ממוצריה.
המהלך בוצע בשקט, ונחשף בזכות ניתוח עצמאי שפורסם השבוע ביוטיוב על ידי יוצר התוכן קמרון דוהרטי. מה שהתחיל כהשוואת מחירים שגרתית הפך לרשימת ממצאים ברורה: מחירים עלו בעשרות דגמים, ממוצרי פרימיום כמו העכבר MX Master 3S ועד לאביזרים בסיסיים כמו המקלדת K400 Plus.
בחינה שערכו באתר The Verge של גרסאות שמורות של אתר Logitech דרך Internet Archive מאשרת את הטענות: ה־MX Master 3S, לדוגמה, התייקר ב־20 דולר ל־119.99. מקלדת Pro X TKL עלתה מ־199.99 ל־219.99 דולר, וה־K400 Plus – מקלדת פשוטה ונפוצה – עלתה מ־27.99 ל־34.99 דולר. אמנם מדובר בתוספת קטנה יחסית, אבל בפועל זו עלייה של 25% – אחת הגבוהות ביותר בקטלוג.
לא כל המוצרים הושפעו. לפי דוהרטי, מוצרים כמו העכבר MX Ergo ודגם הגיימינג G703 שמרו על מחירם, ויש גם יוצאים מהכלל לטובה – כמו עכבר Pro X Superlight, שירד מ־159.99 ל־149.99 דולר. עם זאת, מדובר במיעוט, ובמגמה כללית שמצביעה על שינוי אסטרטגי.
הסיבה הרשמית עדיין לא נאמרה בקול, אבל התזמון מעלה לא מעט סימני שאלה. בתחילת החודש הודיעה לוג'יטק כי היא מושכת את התחזית הפיננסית שלה לשנת 2026 – תוך שהיא מצביעה על "אי ודאות רגולטורית כתוצאה ממכסים חדשים". במילים אחרות: זו לא טעות. זה תמחור שמותאם למציאות חדשה.
ומה שעושה לוג'יטק היום, ייתכן מאוד שנראה אצל המתחרות מחר. כשאחת מהחברות הגדולות בשוק הציוד ההיקפי משנה מדיניות תמחור, שאר השוק נוטה לזוז בעקבותיה, אז כדאי להתחיל לדבר עם הרכש.