סליחה: איש IT ישראלי מתוודה על מה באמת עומד מאחורי התירוצים שאתם שומעים
זוכרים את כל הפעמים השנה ששלחתי אתכם חזרה להוציא טיקט או אמרתי שצריך לפרמט? אז אני צריך לספר לכם משהו

נוצר באמצעות AI
מאת: איש IT אנונימי
כל השנה אנחנו בעומס מטורף, רצים בין קריאות שירות, שרתים נופלים ומשתמשים ש"רק צריכים עזרה קטנה". לקראת יום כיפור כדאי לעצור רגע, לנשום עמוק ולהבין – גם לנו, אנשי ה-IT, יש על מה להתנצל. קולגות יקרים, בטח שמעתם את התירוצים האלה יותר מפעם אחת. זה מה שעמד מאחוריהם אז, והגיע הזמן להגיד סליחה.
סליחה שלא הסכמתי לעזור בלי טיקט
האמת? לא תמיד רציתי שתעבדו מסודר. לפעמים פשוט לא היה לי כוח להתעסק בזה ובמקום להגיד "תחכו רגע", העדפתי לזרוק את הכלל הזה של הטיקטים, כי זה תמיד נשמע כל כך מקצועי ומסודר, נכון? וזה גם מכריח אתכם לחכות שנייה ונותן לי זמן להתרענן או להכין קפה.
סליחה שאמרתי לכם שחייבים לפרמט
כן, אני יודע. לפעמים הדבר הכי קל זה להגיד "קח גיבוי, צריך לפרמט". תכלס, זה הרבה יותר פשוט מלחפור ימים באלפי לוגים, לנסות לשחזר את הבעיה ולמצוא איזה דרייבר ארור שעושה בעיות. אז במקום להתאמץ, אני משתמש ב"פרמטו", שזה למעשה הנשק הכי קטלני והכי קל של איש ה-IT.
סליחה שלא הודעתי לפני שהפלתי את השרת
בואו נודה באמת, יש מקרים שבהם המערכת קורסת בדיוק כשאתם על הקצה. זה הזמן לעשות ריסט, אבל במקום להכריז בקול רם, הפלת השרת היא פעולה שקטה, כמעט חשאית, שלא תמיד מתועדת כמו שצריך. זה כמעט כמו לחכות שכולם יעזבו את החדר ואז לעשות איפוס לנתב – למה לשתף?
סליחה שנתתי לכם מחשב משומש
עובד חדש הגיע וצריך מחשב. מצד אחד המחסן מלא במחשבים משומשים, מצד שני התקציב למחשבים חדשים מוגבל. אז במקום לבקש ציוד חדש מההנהלה ולשרוף את התקציב, נתתי לכם מחשב משומש. אני מודה, לא פעם אני מוותר מראש על המאבק מול הנהלה ואתם מקבלים מחשב ישן.

נוצר באמצעות AI
סליחה שהמסך לא באמת היה כבוי, הייתה בעיה ורציתי שתצאו מעצבנים
האמת הכואבת היא שלפעמים אני מנסה לדחוף אתכם לקצה. כשאני אומר לכם שהבעיה היא רק "שהמסך כבוי" ואז אני מדליק אותו מולכם, אני יודע שיש שם עוד משהו שאני פשוט לא יודע איך לתקן עכשיו. אתם מתחילים לכעוס ואני מקווה שהתקלה תיעלם מעצמה.
סליחה שלא האמנתי כשאמרתם שכבר עשיתם ריסטרט
אני יודע, ברור שכן. למה צריך להתווכח על זה? בואו נתחיל מההתחלה. ברוב המקרים, הריסטרט באמת פותר את הבעיה אז עדיף לא לקחת סיכון. אבל זה לא אומר שאנחנו לא סומכים עליכם, זה פשוט אומר ש… אנחנו לא סומכים על המחשבים. או שאנחנו בטוחים ב-100% שאתם לא באמת עשיתם ריסטרט.
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
סליחה שאמרתי שיש בעיית סקיוריטי
"סקיוריטי" הוא מונח כללי ומכובס שמאפשר לנו להימנע מהרבה עבודה קשה. לפעמים, זה פשוט תירוץ נוח, שאף אחד לא יכול להתווכח איתו כדי לא להודות שהבעיה היא פשוט משהו שאנחנו לא מכירים. והאמת, זה עובד די טוב. אנחנו כנראה נעשה את זה גם בשנה הבאה.
התנצלנו, בואו נתקדם
אוקי נכון, לא היינו בסדר כל השנה – לא תמיד היינו צריכים להתעקש על טיקט, אולי אמרנו לכם "תעשו ריסטרט" בלי להסתכל בכלל וכנראה שהמעטנו בכם למרות שידענו שיש תקלות אמיתיות. אנחנו מתנצלים על הכל.
עכשיו, כדי שתהיה לכולנו שנה מתוקה, חתימה טובה וחג רגוע, אל תעשו שינויים עכשיו וברור שלא לעלות כלום לפרודקשן. תסגרו את המחשב ולכו לנוח. ואולי, רק אולי, בשנה הבאה הכל יעבוד כמו שצריך.