גם אצלכם "תסמונת ה-CIO" כובלת את ה-IT?
סיבוך יתר של פרויקטים, העדפת buzz words על פני פתרונות מעשיים ובכלל הפרעה להתקדמות הארגונית כבר לא עובדים היום. CIO ומחלקות IT יכולות להשתדרג די בפשטות

תמונה: dreamstime
מאת: אודי שויקי
גישות IT מסורתיות מאופיינות לרוב במורכבות מוגזמת והתמקדות בפיתוח עצמי. אני מדבר על "תסמונת ה-CIO המסורתי" – דפוס של סיבוך יתר של פרויקטים, תיעדוף buzz words על פני פתרונות מעשיים והפרעה להתקדמות הארגונית.
הגישה הזו אינה מתאימה עוד לעסקים מודרניים; כיום אנו עדים לשינוי עמוק בנוף הטכנולוגי – הבינה המלאכותית (AI) מתקדמת במהירות, ועסקים מסתמכים יותר ויותר על החלטות מונעות נתונים ותפעול אג׳ילי. ועדיין, מחלקות IT רבות נותרות כבולות על ידי מתודולוגיות מיושנות וקיבעון פיתוח פנימי. מנטליות ה"שומר הישן" הזו, המודגמת לרוב בפעולות של מנהלי מערכות מידע מסוימים, מעכבת חדשנות ומאטה את ההתקדמות הארגונית.
אותה "תסמונת ה-CIO" שאנו רואים לעתים קרובות כוללת:
– מורכבות יתר: נטייה להנדסת יתר של פתרונות, החדרת רבדים ומורכבויות מיותרות.
– Buzzword Bingo: מתן עדיפות לשימוש במונחים אופנתיים כמו "data catalog" על פני תוצאות מעשיות, מונעות עסקית.
– "אנחנו ייחודיים": אמונה שכל ארגון מתמודד עם אתגרים ייחודיים, תוך התעלמות מהזמינות של פתרונות מוכחים ושיטות עבודה מומלצות.
– "Shopping Frenzy": נטייה של מנהלי מערכות מידע חדשים ליזום שפע של רכישות יקרות, המונעות לרוב על ידי אג'נדות אישיות ורצון להצדיק את עמדתם.
ההתנהגויות הללו לא רק מבזבזות משאבים יקרי ערך אלא גם יוצרות חסמים משמעותיים לטרנספורמציה דיגיטלית. הם מסיטים את דעתם של ארגונים מיעדי הליבה העסקיים שלהם ומעכבים את יכולתם להסתגל לנוף השוק המשתנה במהירות.
שינוי בעדיפויות: Build vs. Buy
אז בואו נעריך מחדש את הדיון המסורתי של "בנייה לעומת קנייה", בהקשר של העולם המונע על ידי הטכנולוגיה של היום. בעבר ההתמקדות הייתה בעיקר בבניית תשתית פנימית, ועל גביה כתיבת יישומים רבים. כיום, לעומת זאת, הדגש עבר למינוף פלטפורמות חזקות ומבוססות ענן ושילוב פתרונות SaaS מהסוג הטוב ביותר.
עסקים מודרניים יכולים לנצל את הכוח של פלטפורמות קיימות ולנצל את היכולות המובנות מראש, את האפשרות לשדרוגים והחדשנות המתמשכת שלהם. זה מאפשר לארגונים למקד את המשאבים שלהם בפיתוח יישומים ייחודיים ולוגיקה עסקית בתוך האקוסיסטם של הפלטפורמות החזקות הללו, ולמקסם את ההחזר על ההשקעה שלהם.
פשוט לאמץ פשטות
המפתח להצלחה בסביבה הדינמית של היום טמון באימוץ הפשטות ויכולות אג׳יליות. איך?
להתמקד בתוצאות: תתעדפו יעדים עסקיים ותוצאות מדידות על פני יישומים טכניים מורכבים.
מינוף פתרונות קיימים: אמצו פלטפורמות מוכחות ושיטות עבודה מומלצות כדי להאיץ את זמן העלייה לאוויר ולהפחית סיכונים.
טפחו שיתופי פעולה: זהו ופרקו את המכשולים שעומדים בין ה-IT והיחידות העסקיות השונות, כדי להבטיח התאמה והבנה הדדית.
טפחו תרבות של למידה מתמשכת: עודדו את רוח ההתנסות, הסקרנות והחשיבה היצירתית, אל תפחדו לאמץ טכנולוגיות חדשות ולהסתגל לנוף המשתנה.
זו לא רק קריאה לשינוי טכנולוגי אלא קריאה לשינוי יסודי בהלך הרוח. מנהלי מערכות המידע חייבים להתרחק מגישת ה"אדריכלי טכנולוגיה" ולהפוך ל"מאיצים עסקיים". עליהם לתעדף מתן ערך, לטפח חדשנות ולהעצים את הצוותים שלהם להצליח בעידן הדיגיטלי.
על ידי אימוץ פשטות, מינוף פלטפורמות קיימות והתמקדות בתוצאות העסקיות, ארגונים יכולים לנצל את מלוא הפוטנציאל שלהם ולשגשג בנוף התחרותי של העתיד.
הכותב הוא ארכיטקט ענן, סיילספורס ישראל