באינשורטק רוצים להכניס AI ב-2025, אבל המערכות לא ערוכות
להעריך סיכונים, לזהות הונאות ולהציע ללקוחות פתרונות מותאמים אישית - חברות הביטוח צפויות להתאים את המערכות המסורתיות כדי לעלות שלב
מאת: הילי אילנית אבי
תחום האינשורטק עובר מהפכה דיגיטלית דרמטית בשנים האחרונות, עם התפתחותן של טכנולוגיות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית, אוטומציה ודאטה. כלים אלה פורצי דרך ומשנים במהירות את פני הענף המסורתי, ובעיקר מעצימים את היכולות של חברות הביטוח להעריך סיכונים, לזהות הונאות ולהציע ללקוחות פתרונות מותאמים אישית. בישראל, שבה התעשייה מתמודדת עם אתגרים ייחודיים כגון מגבלות רגולטוריות, סעיפי ביטוח הנוגעים למלחמה, קהל יעד מגוון ותחרותיות גבוהה, הטכנולוגיה היא לא רק מנוע צמיחה, היא צורך השוק.
השנה החדשה תביא איתה כמה שינויים טכנולוגיים בעולם הביטוח. אלו המגמות החזויות שיעזרו לחברות הישראליות להיערך.
1. אסטרטגיית AI הופכת לאסטרטגיית דאטה
חברות ביטוח ישראליות מתמודדות עם מערכות דאטה מורכבות ומבוזרות, ואיחוד הנתונים יהפוך לצעד הכרחי. מערכות אלו כוללות לרוב פלטפורמות ליבה מדור קודם המטפלות בניהול מדיניות, עיבוד תביעות וניהול קשרי לקוחות. עם זאת, מערכות מסורתיות אלו יכולות להיות מפוצלות וייתכן שלא יתמכו ביעילות באינטגרציה של טכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית (AI). כדי להתמודד עם אתגרים אלו, חברות הביטוח מאמצות יותר ויותר פלטפורמות ליבה מודרניות המיועדות לזריזות, מדרגיות ויכולת פעולה הדדית, המאפשרות תפעול יעיל יותר ומעורבות טובה יותר של לקוחות.
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
בשנת 2025, ההתמקדות צפויה לעבור ליישום תשתיות נתונים חזקות ואינטגרטיביות, המאפשרות את היישום המעשי של בינה מלאכותית. טכנולוגיית מפתח אחת שצפויה לשחק תפקיד משמעותי היא Machine Learning Operations (MLOps), המספקת לצוותי מדעי הנתונים גישה מובנית לפיתוח מהיר, פריסה, ניטור ותחזוקה של פתרונות AI/ML, מה שמבטיח שמודלים של AI משולבים ביעילות בתהליכים עסקיים ויכולים להסתגל לתנאים משתנים.
בנוסף, AI תשנה את אופן ניהול התביעות על ידי אוטומציה של משימות שגרתיות, שיפור הדיוק ושיפור חוויות הלקוחות. לדוגמה, בינה מלאכותית תזרז את עיבוד התביעות על ידי אוטומציה של סקירות מסמכים ויישום ניתוח חזוי כדי לזהות הונאה אפשרית, מה שיוביל לתשלום מהיר יותר ולשביעות רצון מוגברת של לקוחות.
על ידי איחוד נתונים והטמעת פתרונות מונעי בינה מלאכותית, חברות הביטוח יכולות לרכז את עיבוד התביעות, להפחית עלויות תפעול ופוטנציאלית גם להוזיל את הפרמיות למבוטחים. השימוש המושכל הזה בבינה מלאכותית לא רק מייעל את התפעול, אלא גם מאפשר לחברות הביטוח להציע שירותים מותאמים אישית ויעילים יותר ללקוחותיהם.
בשנת 2025 חברות ביטוח יעסקו בשאלה "איך לממש AI בפועל?", והדגש יהיה על יצירת תשתיות דאטה חזקות ואינטגרטיביות שיאפשרו להפיק תובנות אמיתיות.
דיגיטל כסטנדרט
בעוד שעלות השימוש בטכנולוגיות חדשניות כמו Generative AI עדיין נלמדת, חברות הביטוח בישראל כבר מזהות את היתרונות התחרותיים הגלומים בטרנספורמציה דיגיטלית מלאה. כבר היום אנו עדים לסוכנויות ביטוח דיגיטליות או כאלה שאימצו דיגיטל כמנוע עסקי, ומותגים מסורתיים יצטרכו להדביק את הקצב כדי להתמודד עם פער השירות, הנגישות וגם רמת המחירים.
קשר והתאמה אישית
בישראל התחרות על לב הצרכן היא מרכיב מרכזי, ולכן ב-2025 התאמה אישית תהפוך למנדטורית. חברות הביטוח יטמיעו בינה מלאכותית בתהליכים התפעוליים כדי ליצור פתרונות ייחודיים ומותאמים אישית ללקוחות, תוך דגש על שירות עצמי דיגיטלי ומעקב חכם אחר חוויות הלקוח. עם זאת, חברות הביטוח יידרשו למצוא את האיזון בין ייעול המשימות ובין שמירה על קשר אישי עם לקוחות. בישראל, שבה התרבות העסקית מושתתת על יחסים אישיים וחיבור אנושי, האתגר הזה יהיה משמעותי במיוחד.
שימוש מוגבר באוטומציות
בישראל תחום הביטוח המסחרי כולל לא מעט תהליכים ידניים מורכבים. אוטומציה של תהליכים אלה על ידי שימוש בבינה מלאכותית, יאפשר לסוכנים ולחברות להתמקד במתן שירות איכותי יותר ובפיתוח פתרונות מותאמים אישית ללקוחות עסקיים.
אוטומציות גם יסייעו למלחמה בהונאות שמהוות אתגר עולמי בענף האינשורטק, ובישראל במיוחד בימי מלחמה ואתגרים כלכליים. היקף ההונאות הגלובליות והמקומיות רק גדל, ועל ידי הטמעה של מודלים מבוססי AI לזיהוי דפוסים חריגים, חברות הביטוח יוכלו להתמודד מיידית עם התופעה בצורה מדויקת ויעילה יותר.
שנת 2025 עשויה להיות נקודת מפנה בתעשיית האינשורטק הישראלית, שבה חדשנות תוביל לצמיחה והתעשייה תהפוך לזריזה, ממוקדת יותר ומוכנה לעתיד.
הכותבת היא דירקטור מוצר ואסטרטגיה דאטה ובינה מלאכותית, Sapiens