אייקון גרופ סוגרת רבעון עם ירידה חדה בהכנסות
הכנסות אייקון גרופ, המפיצה של Apple ו־Lenovo בישראל, ירדו ל־346.8 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2025

תמונה: dreamstime
אייקון גרופ, המפיצה את מוצרי Apple, לנובו, HPE וחברות נוספות בישראל, פרסמה היום (ה') את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2025, בו רשמה הכנסות בסך של 346.8 מיליון שקלים, ירידה חדה מ-387 מיליון השקלים שרשמה ברבעון הראשון של 2024. בחברה מייחסים את הירידה בהכנסות לשני מגזרי הפעילות – הפצה וקמעונאות.
במגזר ההפצה הסתכמו הכנסות החברה ב-241.4 מיליון שקלים, לעומת 269.2 מיליון שקלים בתקופה המקבילה בשנה שעברה. לדברי החברה, הירידה נובעת מירידה במכירות האייפונים והמחשבים.

דורון סלע, מנכל אייקון גרופ. צילום: יחצ
במגזר הקמעונאות נעמדו ההכנסות ב-105.4 מיליון שקלים, לעומת 117.8 מיליון שקלים ב-Q1 של 2024. בחברה מייחסים את הירידה, גם במגזר זה, לירידה במכירת האייפונים.
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של השנה הסתכם ב-36.9 מיליון שקל, לעומת 42.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024. שיעור הרווח הגולמי עמד על 10.6%, לעומת 10.9% ברבעון הראשון של 2024. בנוסף, הרווח התפעולי ב-Q1 של 2025 הסתכם ב-12.2 מיליון שקל, לעומת 16.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הירידה נבעה בעיקר מירידה בהכנסות בקיזוז קיטון בהוצאות התפעול (מכירה ושיווק והנהלה וכלליות).
ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) הסתכם ברבעון הראשון של השנה ב-13.2 מיליון שקל, לעומת 16.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024. הרווח הנקי בתקופה זו נעמד ב-6.1 מיליון שקל, לעומת 9.1 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. במהלך הרבעון, החברה השלימה את הליך מימוש אופציית הרכישה ב-Visual כך שחברה מחזיקה במלוא (100%) הונה המונפק והנפרע של Visual (כ-90% בדילול מלא).
"אנו מסכמים רבעון ראשון שבו פעלנו בסביבת שוק שהתאפיינה בירידה זמנית בביקושים. בהסתכלות רחבה יותר, אייקון פועלת בשוק שנהנה מביקושים משמעותיים לאורך זמן, ופועלת כל העת להרחיב ולגוון את פורטפוליו המותגים שלה ולחזק את מערכי ההפצה והקמעונאות", מסר מנכ"ל אייקון, דורון סלע, "אנו ממשיכים בתוכניות העבודה הרב-שנתיות שלנו של שיפור מבנה העלויות, לרבות הטמעת תהליכי דיגיטציה ומערכות תומכות חדשות".