בפעם השלישית בארבעה חודשים: תקלה ב-IBM Cloud הובילה להשבתת השירות

התקלה שהוגדרה ברמת החומרה הגבוהה ביותר - Severity One, נמשכה כשעתיים וחצי במהלכן הלקוחות לא יכלו להתחבר לשירות

ניב גילינסקי
12.8.25

חברת IBM. קרדיט: Dreamstime

שירות הענן של IBM חווה אתמול (שני) תקלה מדרגת Severity One, רמת החומרה הגבוהה ביותר בדירוג התקלות של החברה. התקלה זוהתה בשעות אחר הצהריים ונמשכה כשעתיים וחצי במהלכן לקוחות נתקלו בירידה בביצועים וחוסר יכולת להתחבר לשירות IBM Cloud.

על פי דוח האירוע שפרסמה החברה, מהנדסיה החלו "לחקור באופן פעיל את התקלה ולהעריך את היקף ההשפעה" לקראת השעה 16:00 ופחות משעה לאחר מכן, ב-16:56, עדכנה IBM כי החלה בפעולות מיתון התקלה ופועלת לשחזור השירות במלואו.


כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime


ב-17:09 דיווחה החברה על "שחזור משמעותי", ואף רמזה לראשונה על אופי התקלה כשציינה שמשתמשים שעדיין חווים בעיות התחברות מתבקשים לנקות את מטמון הדפדפן ולנסות שוב. התקלה הסתיימה באופן רשמי בשעה 17:58, אז עדכנה החברה את דוח האירוע וציינה כי התקלה נפתרה והשירות פועל כרגיל וזמין לכולם.

מדובר בתקלה שלישית בחודשים האחרונים עם אותם סימנים מזהים, לאחר שבמאי וביוני חוו לקוחות IBM Cloud בעיות התחברות דומות. בפעם הקודמת, המשתמשים נחסמו למשך ארבע שעות כשבמקביל החברה זיהתה גם פרצת אבטחה חמורה בכלי אבטחת המידע שלה – Qradar.

משרות פתוחות

קטגוריות

זה המקום להכיר את החברות, המשרדים וכל מי שעושה את ההייטק בישראל (ויש גם מלא משרות פתוחות!) #תוכן מקודם