"אנחנו בנקודת זמן שבה הטכנולוגיה משתפרת בקצב שלא הכרנו, והקצב הזה רק ילך וייגבר"

רגב גולן, R&D דירקטור בצ'קפוינט, הסביר בכנס Geektime Code 2025 איך לשלב AI בארגון בצורה נוחה, מאילו שגיאות צריך להימנע ומדוע לפעמים שווה לקנות כלי קיים מאשר לפתח אחד בעצמכם

ניב גילינסקי
10.6.25

רגב גולן, צ׳קפוינט. צילום: eclipse media

"מחקר חדש של מיקרוסופט גילה שעל כל דולר שארגון משקיע ב-AI הוא מרוויח בחזרה 3.4 דולרים בממוצע", כך פתח רגב גולן, R&D דירקטור בצ'קפוינט את הרצאתו בכנס Geektime Code 2025, המטרה של רגב לא הייתה להציג את ההכנסות (המרשימות, יש לציין), עבור ארגונים שיודעים איך לשלב כלי בינה מלאכותית בצורה טובה בשגרת העבודה, אלא בעיקר להסביר מדוע בועת ה-AI יצאה משליטה.

גולן, שהחל את דרכו ביחידה 9,900 עוד כעתודאי והתפתח לאורך השנים עד לתפקידו הנוכחי כדירקטור בצ'קפוינט, טען כי ה-AI הפך להיות בלאגן שלם עבור ארגונים: "זה התחיל באדם אחד שהתעסק קצת עם AI בארגון, וכולם התחילו להפציץ אותו בשאלות. ואז בחברה כבר מתחילים לדבר על הכשרות לכלל העובדים, מבצעים סוגים שונים של פיילוטים. פתאום הבינה המלאכותית נמצאת בכל חלק בארגון, ולא רק במקומות שבאמת צריך אותה. ואז בחברה מחליטים להקים גילדה של אותם 'משתמשי AI' בחברה – צוות שכל מהותו היא להסתנכרן על יוזמות AI ולעזור לוודא שיש קונסיסטנטיות, אבל בסוף יש להם את העבודה השוטפת ומהצוות הזה בסוף לא יוצא הרבה".


כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime


אז איך נכון לשלב AI בארגון? לדברי גולן, הבסיס הוא קודם כל ההבנה שכמו בכל תפקיד אחר, גם כאן דרוש מישהו שמתמחה בתחום, מישהו שיוכל להצביע על המקומות שבהם ה-AI באמת יחסוך לכם שבועיים של עבודה ובו בזמן גם מתי לא כדאי להשתמש בה. "קל להתחיל לעבוד עם בינה מלאכותית, אבל לחזור אחורה ולתקן ידרוש מכם זמן ומומחיות שלא בהכרח יש לכם", אמר.

עם זאת, גולן מדגיש כי מכיוון שה-AI הולך להיות חלק אינטגרלי מחיי היום-יום והעבודה, אי אפשר באמת להישאר מאחור וכל אחד צריך להכיר ולהתמקצע בכלים שיעזרו לייעל את יום העבודה: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן שבה הטכנולוגיה משתפרת אקספוננציאלית, בקצב שאנחנו לא רגילים להתמודד איתו והוא רק גובר. צריך להבין מה יש בעולם המשתנה הזה ותמיד להישאר מעודכנים".

שגיאות המיינדסט

ועדיין, מכיוון שה-AGI (בינה מלאכותית כללית) עדיין לא חלק מחיינו, העבודה עוד לוקחת זמן. אמנם היום ה-AI Agetns כבר יכולים לקחת חלקים לא מעטים מהעבודה ולעשות אותה עבורנו, אבל הסכנה הגדולה כרגע היא AI Washing, סיטואציה בה יש יותר מדי בינה מלאכותית.

תחשבו על זה כך, כשאתם מציעים לאחראי בארגון להוסיף עוד כלי AI לערימה, הוא כנראה מקבל 2-3 הצעות כאלו מדי יום. לכן, כדי להימנע מ-AI Washing, גולן אומר שצריך לבדוק שני דברים חשובים:

1. תספקו ערך מוסף. תראו איך כלי ה-AI החדש שאתם מציעים באמת ייעל את העבודה ויעלה את הערך של התוצר (ואת שלכם, על הדרך)

2. בנצ'מרקינג. תוכיחו שה-AI הוא לא תחליף לעבודה שאתם יכולים לעשות בפשטות גם בלעדיו. כל כלי שתביאו, שכל שימושו הוא להחליף אתכם, רק יפגע בכם בסופו של דבר.

גולן מסכם בנקודה שאולי נשמעת בנאלית, אבל גם קל לשכוח אותה: אנחנו לא רוצים לתת ל-AI את המשימות הכיפיות בזמן שאנחנו נתקעים עם העבודה השחורה, אבל משום שהכלים גם עולים כסף כדאי לזכור: "אל תמציאו את הגלגל", אומר גולן, "שוק הסטארטאפים לבינה מלאכותית מתפוצץ וכנראה שאם תרצו להקים כלי AI לארגון שלכם למשימה מסוימת, יש סטארטאפ שכבר עוסק בזה. חבל לכם על הזמן ועל הכסף, תבדקו קודם אם יש כלי קיים שיכול להתאים לכם, חבל שתעבדו סתם".

הרצאה זו הייתה חלק מההרצאות בכנס Geektime Code 2025 שנערך היום (ב') בתל אביב

תודה לשותפים שלנו

Silver
intuitworkdayGoogle CloudDRIVENETSnvidia&bynet
Bronze
leumiGotfriendsPapayaApplied MaterialsStarkWareMillenniumCheck PointSQLinkZOHOSisenseSELAoracleproceed

משרות פתוחות

קטגוריות

זה המקום להכיר את החברות, המשרדים וכל מי שעושה את ההייטק בישראל (ויש גם מלא משרות פתוחות!) #תוכן מקודם