שבוע הסייבר הציג עלייה גלובלית של 7% במכירות ברחבי העולם

כך עולה מנתוני סיילספורס, שהראו כי השימוש ב-AI בתחום הקמעונאות מתגבר, כאשר גם סוכני ה-AI הופכים למנועי מכירה

ניב גילינסקי
9.12.25

תמונה: באדיבות סיילספורס

שבוע הסייבר של 2025 (25 בנובמבר – 1 בדצמבר) הסתיים עם שיאי מכירות חדשים, כך לפי נתוני Salesforce, שהתבססו על ניתוח נתוני קניות של יותר מ-1.5 מיליארד קונים ברחבי העולם. המכירות הגלובליות טיפסו ל-336.6 מיליארד דולר – עלייה של 7% לעומת השנה שעברה ומתוכן 79.6 מיליארד דולר בארה"ב (עלייה של 5%). למרות עליות מחירים בתקופה האחרונה, הצרכנים לא האטו את קצב הרכישות, ושבוע הסייבר המשיך לבסס את מעמדו כאירוע השנתי המשמעותי ביותר לקמעונאים.

AI וסוכנים אוטונומיים הופכים לחלק מהמסלול הקמעונאי

לפי Salesforce, טכנולוגיות AI וסוכנים אוטונומיים השפיעו השנה בצורה בולטת על הרגלי הקנייה. על פני שבוע אחד, הם הניעו כ-67 מיליארד דולר במכירות בזכות התאמה אישית של חוויית הרכישה ושירות לקוחות מבוסס שיחה. בסך הכול, 20% מההזמנות הגלובליות במהלך השבוע הושפעו ישירות מהמלצות ומנגנוני שירות אוטומטיים.

לדברי החברה, קמעונאים שאימצו את פלטפורמת Agentforce 360 רשמו צמיחה של 32% לעומת חברות שלא שילבו פתרונות כאלה. הדבר משקף מגמה רחבה יותר: סוכני AI כבר אינם "תוספת חדשנית", אלא רכיב תפעולי שמציג החזר השקעה מיידי בקמעונאות.

מעבר לכך, עומסי השירות בשבוע הסייבר הולידו זינוק של 55% בשיחות שירות שהופעלו על ידי סוכנים אוטומטיים, ופעולות כמו עדכון כתובת או פתיחת בקשת החזרה עלו ב-70% לעומת השבוע שקדם לשבוע הסייבר. מבחינת הקמעונאים, מדובר בהפחתה ברורה של עומס תפעולי וחיסכון ניכר בעלויות.

נתונים בולטים משבוע הסייבר 2025

Black Friday הניב 79 מיליארד דולר – צמיחה של 6% משנה לשנה והיווה 31% מכלל מכירות החנויות בשבוע הסייבר. Cyber Monday סיים עם 53 מיליארד דולר במכירות אונליין (עלייה של 7%).

70% מההזמנות המקוונות בוצעו ממכשירים ניידים, ו-27% מהן שולמו באמצעות ארנקים דיגיטליים, 15% מהתנועה לאתרי קמעונאות הגיעה ממדיה חברתית וטיקטוק הובילה עם 9% מהתנועה העולמית, זינוק של 55% לעומת השנה שעברה.

מחיר המכירה הממוצע עלה ב-6%, אך מספר ההזמנות עלה אף הוא: 2% גלובלית. המשמעות היא שהצרכנים רואים בשבוע הסייבר את חלון הקנייה המשתלם ביותר של השנה, גם אם המחירים עולים.

קיילה שוורץ, מנהלת תובנות צרכנים ב-Salesforce, סיכמה: "שבוע הסייבר ביסס סופית את מעמדו כחלון הקנייה החשוב ביותר של השנה. הצרכן המודרני הוא קודם כול דיגיטלי, ונתיב הרכישה שלו מוכתב על ידי נוחות ומהירות, החל מגלישה בטיקטוק ובערוצי חיפוש מבוססי סוכני AI כמו ChatGPT, ועד רכישה בארנק דיגיטלי".

משרות פתוחות

קטגוריות

זה המקום להכיר את החברות, המשרדים וכל מי שעושה את ההייטק בישראל (ויש גם מלא משרות פתוחות!) #תוכן מקודם