החברות C2A Security ו-HARMAN משתפות פעולה לשדרוג אבטחת סייבר ברכבים
HARMAN תטמיע את פלטפורמת EVSec של החברה הישראלית, במטרה להקל על יצרני רכב לעמוד בדרישות הרגולציה האמריקאית לייבוא רכבים מחוברים

תמונה: dreamstime
בתעשיית הרכב כבר מזמן לא מדברים רק על מנוע וגיר, אלא על Software-Defined Vehicle (SDV) – מחשב על גלגלים. כשכל פיצ'ר ברכב הוא תוכנה, אבטחת הסייבר הופכת לסיכון עסקי משמעותי, עם דרישות רגולציה גלובליות שמתעדכנות תדיר.
חברת C2A Security הישראלית, המתמחה בהגנת סייבר מבוססת הקשר ובינה מלאכותית עבור מוצרים מוגדרי תוכנה ומערכות סייבר פיזיות, מודיעה היום (ה') על שיתוף פעולה עם HARMAN International, מפתחת טכנולוגיות לרכב וחברה בת של סמסונג, במטרה לספק שירותי אבטחה מקיפים לתעשיית הרכב הגלובלית.
המהלך המרכזי הוא שילוב פלטפורמת EVSec כחלק אינטגרלי משירותי ההנדסה לרכב של HARMAN. הפתרון מיועד ליצרני רכב ולספקי Tier1 שמבקשים להפחית את המורכבות והחיכוך בהטמעת כלי סייבר מתקדמים. HARMAN מספקת שירותי התקנה ואינטגרציה, מה שהופך את תהליך הציות לרגולציות לאוטומטי ומקיף יותר.
השותפות מתמקדת במיוחד בדרישה אחת בוערת בשוק: US DoC 791D Rule של משרד המסחר האמריקאי, החלה על רכבים מחוברים המיובאים לארה"ב. EVSec מאפשרת ליצרני הרכב לייצר תיעוד תאימות (compliance) באופן אוטומטי, לבצע הערכת אבטחה לשרשרת האספקה ולהגיש את ההצהרות הנדרשות.

רועי פרידמן, מנכ"ל C2A Security (במרכז) עם פאבל פאזינזסקי, מנהל תחום אבטחת סייבר בשירותי ההנדסה לרכב של HARMAN (מימין). קרדיט: C2A Security.
"החדשנות המודרנית בתחום הרכב מחייבת התמקדות חסרת פשרות בסייבר וברגולציה", אמר קאושיק בנרג'י, סגן נשיא ומנהל כללי של שירותי הנדסת רכב ב-HARMAN, "באמצעות שיתוף הפעולה עם C2A Security אנו מציעים פתרון כולל (turnkey) המשלב את הפלטפורמה מבוססת AI שלהם עם היכולות שלנו בשירותי הנדסה. זה מאפשר ללקוחות לפתח רכבים בטוחים, מאובטחים ותואמים רגולציה, משלב התכנון ועד לתחזוקה לאחר הייצור".
הפריצה שמשפיעה על עולם הרכב
ברנג'י לא מדבר סתם על חוויות רכב בטוחות. לאחרונה חוותה חברת Jaguar Land Rover (JLR) מתקפת סייבר שהשביתה את קווי הייצור שלה בבריטניה, הודו, סלובקיה וברזיל למשך לפחות ארבעה שבועות. ההתקפה בוצעה על ידי קבוצת ההאקרים Scattered Spider, ופגעה גם בשרשרת האספקה וחלק מהספקים נאלצו להפסיק ייצור ולהוציא עובדים לחל"ת.
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
לפי דיווחים, JLR לא הייתה מבוטחת למתקפות סייבר בזמן האירוע, מה שמדגיש שמתקפות כאלה הן לא רק בעיה טכנית, אלא אירוע עסקי-פיננסי שמוביל לשיתוק פעילות וחשיפה לסיכונים כלכליים ומשפטיים. חברות הביטוח כיום דורשות הוכחת עמידה בתקנים, וזה בדיוק התחום שבו C2A ו-HARMAN מספקות פתרון.
"אני נרגש מהשותפות הזו", אמר רועי פרידמן, מנכ"ל C2A Security, "חברת HARMAN מביאה עמה קשרים שאין שני להם בתעשיית הרכב, וביחד אנו מספקים את החדשנות באבטחת מוצרים הנדרשת כדי לשמור על תאימות הרכבים המקושרים לרגולציות".
C2A Security ממוקמת בירושלים ונוסדה ב-2016 על ידי רועי פרידמן (מנכ"ל) ומייקל דיק (נשיא), לשעבר בכיר ב-NDS וב-Cisco. מאז הקמתה היא גייסה כ-18.7 מיליון דולר, כולל סבב A בהובלת Maniv Mobility ו-ICV Labs/02 ובין לקוחותיה נמצאות החברות Daimler Trucks, BMW Group, Marelli, NTT Data, Siemens ו-Valeo.