מנוי ה-VMware מרגיש לכם יקר? זה בגלל שאתם לא מנצלים אותו נכון
ככה לפחות טען סמנכ"ל הטכנולוגיה של Broadcom שאמר כי "הטענות על העלות לא מחזיקות מים"

VMware, קרדיט: dreamstime
מאז ש-Broadcom רכשה את VMware בשנת 2023, היא מנסה לצמצם את הביקורת סביב השינויים שהכניסה במודל המנוי של החברה אבל נכון לעכשיו, הלקוחות עדיין לא קונים את הסיפור. מה שהתחיל בהתייקרות רוחבית של הרישוי, העלאת סף הליבות המינימלי, וקנסות על איחור בחידוש המנוי, המשיך לאיומים בצעדים משפטיים כלפי לקוחות שהמשיכו לעדכן מוצרים גם ללא מנוי פעיל – וכעת מגיע גם השלב שבו החברה מאשימה את הלקוחות עצמם.
אם קיוויתם שהחברה תעשה בדק בית, תקשיב לביקורת ותנסה להציע חבילות מותאמות לצרכים של לקוחות קטנים ובינוניים, נראה שזה לא הולך לקרות. להפך. סמנכ"ל הטכנולוגיה של ברודקום באזור EMEA, ג'ו בגולי, מסר השבוע בהשקת גרסת 9 של פלטפורמת הענן הפרטי VCF כי אם רק תשתמשו ביותר מהרכיבים שכוללת חבילת המנוי תבינו לבד שהמחיר שווה את זה. כידוע, ברודקום ביטלה את מסלולי הרישוי הקבועים של מוצרי VMware, והחלה לשווק את רוב הכלים כחבילות שנתיות הכוללות גם תמיכה, כמו פלטפורמת VCF.
שני צדדים למטבע
כאן מתחיל הקרב על הנראטיב: מצד אחד, לקוחות טוענים שהמחירים קפצו פי 8 ועד פי 15 לעומת מה ששילמו בעבר. מצד שני, בברודקום מתעקשים שרוב הלקוחות דווקא מרוצים. מנכ"ל החברה, הוק טאן, דיווח למשקיעים כי 87% מתוך 10,000 הלקוחות הגדולים של VMware כבר עברו למנוי VCF.
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
על טענות ההתייקרות הגיב בגולי כך: "אצל חלק מהלקוחות, הסיפורים על עלויות פשוט לא מחזיקים מים כשאנחנו יושבים איתם, בוחנים את הצרכים האמיתיים שלהם, ומסבירים מה הם מקבלים. התגובה הראשונית היא 'המחירים עלו', אבל אותם 87% שחידשו איתנו עשו זאת כי בחרו ב-VCF כאסטרטגיה קדימה".
לטענתו, רבים מהלקוחות השתמשו עד כה רק בחלק קטן מהרכיבים הכלולים כמו vSphere או כלי אוטומציה בסיסיים ולא ידעו ש-VCF פותחת בפניהם יכולות מתקדמות כמו ניהול קונפיגורציה, אבטחת מידע, שליטה בעלויות, וניהול אחיד. "יש לקוחות שמגיבים לנו 'לא ידעתי בכלל שאפשר לעשות את זה', וזה בדיוק הערך שהחבילה מספקת", אמר בגולי.
אבל אל מול הנרטיב האופטימי שברודקום מנסה לשדר, יש לא מעט לקוחות, בעיקר ארגונים קטנים ובינוניים, שרואים בחבילות החדשות ניסיון לצמצם את אפשרויות הבחירה ולהגדיל את הרווח על חשבון המשתמשים. לטענתם, החבילות כוללות רכיבים שאין להם צורך בהם, אך הם מחויבים לשלם עליהם כחלק מהמנוי.
VCF נשמע נוצץ – אבל מה זה דורש מכם?
במודל החדש של VCF, הרישוי נעשה על בסיס חבילה סגורה, ולא לפי רכיבים בודדים. המשמעות ברורה: גם אם הארגון שלכם זקוק רק ל-vSphere, תשלמו גם על כלי ניהול, אוטומציה ואבטחה בין אם תשתמשו בהם ובין אם לא. זה מייצר עומס תפעולי ורכיבים כפולים בסביבה שכבר פועלת עם פתרונות קיימים.
בנוסף, VCF מקבע את מבנה התשתית לפי תבניות קבועות של VMware, עם פחות גמישות בהתאמה אישית או אינטגרציה מול שירותים חיצוניים. ארגונים גדולים אולי יכולים לספוג את המורכבות הזו – אבל עבור צוותי IT מצומצמים, זה דורש קפיצה בהיקף הניהול וההטמעה, גם כשאין בה צורך אמיתי.