חברת Atlassian רוצה שתשלמו גם עבור רישיונות שבוטלו

החברה שמאחורי Jira ו-Confluence משנה את מודל התמחור שלה, כך שבמקום לשלם לפי שימוש בפועל, החיוב ייקבע לפי שיא מספר הרישיונות החודשי – גם אם הפחתתם משתמשים בהמשך החודש

מערכת ITtime
5.6.25

תמונה: Pexels

שינויים ברישיונות הם תמיד אירוע של חוסר ודאות עבור הלקוחות. בדרך כלל זה מלווה בהעלאת מחירים או סתם ביטול של האפשרות לקנות רישיון לכל החיים עבור תוכנה מסוימת, אבל שיטת התשלום החדשה של Atlassian היא אולי ההגדרה הכי יפה לאצבע בעין שנתקלנו בה לאחרונה.

Atlassian, חברה לפיתוח כלים לניהול פרויקטים ועבודה בצוותים הממוקמת באוסטרליה שמפעילה את Jira ו-Confluence, הציגה ללקוחותיה מודל חיוב חדש שהשם שלו לבד אומר כבר כמעט הכל: "Maximum Quantity Billing" או בתרגום לעברית: חיוב לפי כמות מרבית. על פי המודל החדש, כל לקוח יחויב בתשלום לפי המספר הכי גבוה של רישיונות אותם הפעיל במהלך אותו חודש.

על פני השטח זו נראית כמו החלטה עסקית נכונה – כל לקוח ישלם לפי כמות הרישיונות שהפעיל. מה קרה עד כה? כל לקוח שילם לפי מספר הרישיונות הפעילים מדי חודש, ואם החליט במהלך החודש להוסיף רישיונות הוא חויב רק על החלק היחסי שבו היו פעילים. המודל עבד גם בצורה הפוכה – אם הלקוח החליט להסיר חלק מהרישיונות באמצע החודש, הוא חויב רק על הזמן שבו השתמש בהם בפועל.


כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime


זוכרים את השם של המודל החדש? "Maximum Quantity Billing" מחליף למעשה את כל מה ש-Atlassian סיפקה בעבר ללקוחותיה וקובע כי כל לקוח יחויב לפי מספר הרישיונות הגבוה ביותר שפעל באותו החודש. כן, גם אם החלטתם להסיר חלק מהרישיונות לאורך החודש, אתם תחויבו עליהם עד לסיום אותו החודש. לעומת זאת, אם תבחרו להוסיף רישיונות, התשלום עדיין יהיה יחסי לפי מספר הימים בחודש בו הם פעלו.

ההבדל העיקרי בין הגישות הוא הגמישות שהסירה Atlassian ממודל החיוב שלה, בזמן שכמובן הצליחה לנטרל אובדן הכנסות פוטנציאלי מביטול רישיונות לאורך החודש. התכנית החדשה תחל לפעול כבר בחודש הבא, אך לפי מסמכי החברה, עד אוקטובר 2025 כל משתמשי החברה אמורים להתחיל לשם לפי המודל החדש. תאוות בצע או סתם ניסיון לסדר את הספרים מראש, את זה כבר תחליטו אתם.

 

משרות פתוחות

קטגוריות

זה המקום להכיר את החברות, המשרדים וכל מי שעושה את ההייטק בישראל (ויש גם מלא משרות פתוחות!) #תוכן מקודם