ההכרזות של ענקיות הטק מוכיחות: התפקיד של אנשי ה-IT השתנה השבוע
ציפינו שהבינה המלאכותית תזיז את המיקוד של ה-IT מתפקיד טכנולוגי מובהק, אבל ההכרזות של מיקרוסופט, גוגל ודל מוכיחות שזה יקרה ממש בקרוב

תמונה: Unsplash
במשך שנים אנשי IT עבדו מאחורי הקלעים: תחזוקת תשתיות, תגובה לתקלות, הבטחת זמינות. הצלחה נמדדה לפי שקט תפעולי – אם הכול עבד, סימן שהצלחתם. אבל השבוע האחרון, עם שורת הכרזות דרמטיות מצד ענקיות הטכנולוגיה, מסמן תפנית: אתם כבר לא רק תומכים במערכת – אתם חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה. והאמת? היא כבר לא תוכל לתפקד בלעדיכם.
ב-Google I/O הוכרז כי ־Gemini 2.5 נכנס עמוק לתוך הדפדפן, מנוע החיפוש וסביבת העבודה. במקביל, מיקרוסופט הציגה את החזון שלה להעמקת השימוש בסוכני AI בכל תחום כמעט. ודל? היא חברה ל־Nvidia כדי להגן על רעיון ה-"AI Factory" שתאפשר לארגונים לבנות ולתחזק תשתיות בינה מלאכותית בעצמן. אלא לא הכרזות על עתיד רחוק – אלו סימנים שמעידים על שינוי קרוב בתפקיד.
לבנות מדיניות, ולא רק ליישם
בעתיד הקרוב נראה שהעבודה שלכם כבר לא תימדד לפי זמן תגובה לתקלות – אלא לפי הערך שתרמתם לחברה אתם כבר לא רק אנשי סיסטם, תמיכה או רשת; אתם אלו שצריכים להבין את הלקוחות ואת הדאטה, ולעבוד בשיתוף פעולה עם מחלקות CX, אבטחה, פיתוח ותפעול. מערכות כמו AIOps או שימוש ב-AI Agent לא נועדו רק להקל – מבחינה מסוימת הן הולכות לאתגר ולהפוך את צוותי ה־IT מצוותי תגובה – לצוותי חיזוי; ממי שמתקנים, למי שמזהים מראש; ממי שמיישמים מדיניות, למי שבונים אותה.
כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime
בואו ניקח את AIOps כדוגמה – בינה מלאכותית לתפעול IT שנועדה לזהות חריגות, לנתח נתונים בזמן אמת ולתקן בעיות עוד לפני שהן משפיעות על משתמשים. אם עד עכשיו אתם הייתם צריכים לזהות את הבעיה, בקרוב AIOps תזהה אותה בשבילכם. אבל המערכת תדע לרוץ גם לבד, והאימפקט שלכם יהיה באופן שבו תובילו אותה. לא מדובר רק בכלי חדש, אלא בדרך חשיבה: אובססיה לדאטה, קבלת החלטות בזמן אמת והיכולת להבין איך כל תקלה, גם הקטנה ביותר, משפיעה על חוויית הלקוח.
גם חוויית משתמש היא כבר מזמן לא רק עניין של עיצוב או תוכן. כל השהיה, עיכוב, באג או תקלה קטנה – משפיעה ישירות על שביעות רצון, על נאמנות ועל הכנסות. כשמערכת AIOps או Copilot מחוברת גם למדדי חוויית משתמש, היא יודעת לזהות נטישה, עומס או תקלות לא דרך תלונות, אלא דרך תבניות התנהגות. וזה לא יהיה באחריות מחלקת שירות הלקוחות – זה יהיה באחריותכם.
הכישורים שנדרשים מהיום מצוותי IT כוללים הרבה יותר מהבנה בשרתים או ענן. תידרשו להכיר תשתיות AI, להבין תהליכים עסקיים, לתחקר דאטה, לפרש מדדי CX, לכתוב כללים לאוטומציה ולעבוד בתוך צוותים חוצי־ארגון.
המשמעות? הגיע הזמן להפסיק להסתכל על עצמכם כעל "הצוות הטכני" – אתם נכס אסטרטגי, קו ראשון, ואתם תכתיבו את הקצב.