סוכני ה-AI באים לחסל את האפליקציות

חשבתם שהסוכנים ישנו רק את חוויית המשתמש? תחשבו שוב. הם משנים גם את הפלטפורמות, את המפתחים ואת מודלי ההכנסות בארגונים. בקרוב הדיגיטל כבר לא יהיה אותו דבר

יקיר נדב
27.8.25

נוצר באמצעות AI

בשנת 2007 סטיב ג'ובס שינה את העולם כשהציג את האייפון. זה לא היה רק המראה החדש, אלא שינוי עמוק בדרך שבה אנו מתקשרים עם שירותים דיגיטליים. מאז המכשירים שלנו הפכו לשערים לעשרות אפליקציות, כל אחת פותרת צורך מסוים ולכולן ממשקים מעוצבים היטב וחוויית משתמש חלקה. היום מתרחשת מהפכה אחרת שמעצבת את העולם הדיגיטלי – הבינה המלאכותית, וליתר דיוק ה-AI Agents. כמו שהאייפון שינה את הדרך שבה ניגשנו לשירותים דיגיטליים, כך סוכני ה-AI משנים את הדרך שבה נצרוך אותם.

השינוי הזה לא רק יערער תעשיות שלמות, אלא ישנה את מערכת היחסים שלנו עם הטכנולוגיה עצמה, ואף חברת טכנולוגיה אינה חסינה לכך. למשל, אם נרצה היום לצאת לבלות עם חברים נשתמש בדרך כלל במספר אפליקציות: נתאם ב-WhatsApp, נזמין נסיעה ב-Uber או Lyft, נזמין שולחן דרך OpenTable ואולי נבדוק ביקורות או ניווט ב-Google Maps.

בעתיד הקרוב, החוויה המפוצלת הזו יכולה להתכווץ לאינטראקציה אחת חכמה. פשוט נגיד: "תתכנן ערב בילוי עם החברים הכי טובים שלי במסעדה איטלקית יוקרתית קרובה", וסוכן AI יטפל בהכל: הוא יבדוק את היומן של כולם, יתאם עם חברים, יזמין מקום, יזמין תחבורה. הכל יבוצע באופן אוטומטי ומאחורי הקלעים. אנחנו עוברים מעידן של "אפליקציות לשירותים" לעידן של "שירותים דרך סוכנים".

אז מה המשמעות לחוויה הדיגיטלית?

המהפכה הזו תשנה מהיסוד את המכשירים שלנו, הממשקים ואת חוויית המשתמש עצמה. הפוקוס הנוכחי על תפריטים עשירים ועיצוב חווייתי עלול להתפוגג. את מקומם יתפסו שפה טבעית, קול, והוראות חזותיות, שהם אינטראקציות פשוטות ואינטואיטיביות המונעות על ידי תזמור אינטליגנטי. הפלטפורמות הסלולריות יהפכו למרכזים של סוכני AI, ישלבו שירותים מאחורי ממשק אחד ויתאמו בין ספקים שונים. סוכנים מותאמים אישית יכירו אותנו לעומק ויקבלו החלטות בשמנו, לפי הקשר, העדפות ומטרות.

תמונה: Pixabay


כל עדכוני ה-IT, תשתית וטכנולוגיה בערוץ הטלגרם של ITtime


זה כמובן לא העתיד הרחוק, וכבר היום גופים ציבוריים ופרטיים מתחילים ליישם את המגמה. Klarna ו-DoNotPay, למשל, מפעילים ChatBots מבוססי GPT, המשמשים כתווך בין המשתמש לשירותים קיימים, במקום ניווט בטפסים או תפריטים; חברות פיננסיות מחליפות את התצוגה המסורתית של העובר ושב במסך הראשי לממשק LLM המציג תובנות ומפנה לשאלות, וזו רק פעולה אחת מתוך רבות.

סקרים מעידים כי 75% מהחברות שהטמיעו ממשקי GenAI דיווחו על שיפור מובהק במדדי שביעות רצון משתמשים ועל ירידה של 20%–40% בזמן השלמת משימות בסיסיות. עוד ממצא שעולה הוא שבשנים הקרובות חברות מתכננות להגדיל את ההשקעות בתחום ה-GenAI בעיקר בעולם של שירות, CRM ומכירות.

השינוי יגיע גם למפתחים ולפלטפורמות

אבל ההשפעה של המהפכה הזו לא נעצרת בצד המשתמש. גם המפתחים והפלטפורמות יצטרכו להסתגל למציאות חדשה, שבה מפתחי אפליקציות ושירותים כבר לא יתכננו חוויות שמטרתן לשמר את המשתמש באפליקציה אחת. במקום זאת, הם יידרשו לפתח שירותים וסוכנים המשתלבים באקוסיסטם רחב של בינה מלאכותית. "מסע הלקוח" המסורתי ינוהל על ידי הפלטפורמה ולא על ידי אפליקציה אחת. יצרני סמארטפונים שישקיעו במערכות הפעלה מבוססות LLM, שבהן הבינה המלאכותית היא הליבה ולא רק תוספת, ישנו את מפת השירותים הדיגיטליים – הם יקבעו איך יגלו את השירות, איך יצרכו אותו ואיך ישלמו עליו.

זו לא רק אבולוציה של UX אלא שינוי תפיסתי של ממש. אנחנו צועדים לעידן שבו תיאום חכם מחליף את הגלישה הידנית. אמנם איננו יכולים לדמיין לחלוטין איך ייראה העתיד הזה, אבל דבר אחד ברור: הדרך שבה אנו צורכים שירותים דיגיטליים עומדת להשתנות בדרכים שלא ראינו מעולם.

יקיר נדב הוא Partner and Head of Business Innovation ב-PwC Next, חברה הבת של הפירמה PwC Israel

משרות פתוחות

קטגוריות

זה המקום להכיר את החברות, המשרדים וכל מי שעושה את ההייטק בישראל (ויש גם מלא משרות פתוחות!) #תוכן מקודם